از زیبایی و کاهش چروک‌های پوست تا درمان میگرن و رفع سکسکه

۹ خاصیت مفید لیموترش

لیموترش یکی از کوچکترین مرکباتی به حساب می‌آید که دارای خواص زیاد و طعم فوق‌العاده است؛ علاوه بر این در رفع بیخوابی نیز اثرات خوبی دارد. در ادامه با بخشی از خواص این میوه بیشتر آشنا شوید.
کد خبر: ۶۸۲۴۰۰
میوه‌ای برای رفع بیخوابی

جام جم سرا: لیموترش می‌تواند روی رنگ و روی شما تأثیر بگذارد و پوست‌های کدر و تیره را روشن و خوش آب و رنگ کند. اگر می‌خواهید مقداری کالری بسوزانید به سراغ لیموترش بروید؛ این ماده‌ی مغذی شما را به اندام دلخواه‌تان نزدیک می‌کند. دمنوش لیمو علایم اضطراب را کاهش می دهد و مشکل بی خوابی را رفع می کند افزودن چند قطره لیمو به آب آشامیدنی مانند ضد عفونی کننده عمل می کند و سموم بدن را دفع می کند با کاهش دادن اشتها باعث کاهش وزن می شود اسید موجود افزایش ناگهانی قند خون را پس از صرف غذا کاهش می دهد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، دمنوش لیمو گلو درد را تسکین می دهد.استفاده موضعی از آب لیموئ باعث رفع آکنه و لک می شود در صورت داشتن پوست حساس آب لیمو را با کمی آب رقیق کنید. در اغلب موارد استفاده از شامپوی نامناسب و مخمر مالاسزیا Malassezia باعث پیدایش شوره در پوست سر می‌شود. خوشبختانه لیموترش به راحتی می‌تواند با این مخمر مقابله کند. برای این کار هفته ای یک مرتبه از آب لیموترش استفاده کنید. آب لیموترش را گرفته و به موهای خود زده و 5 دقیقه بعد موهای‌تان را شامپو بزنید. لیموترش قابضی است که می‌تواند سلول‌های پوست سر را تنگ‌تر کند. این کار باعث می‌شود پوست سر محکم‌تر و محافظت شود. توصیه می‌کنیم از شامپوی ضدشوره استفاده کنید و اگر شوره‌های همچنان روی سرتان جا خوش کردند به متخصص پوست مراجعه کنید.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها