یک کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به اینکه بحران پیری معلول کاهش زاد و ولد در جامعه است، گفت:برای تحقق امر ازدواج جوانان، باید مقدمات آن فراهم شود و یکی از مهمترین مقدمات ازدواج ایجاد فرصت‌های شغلی، استقلال مالی و تامین هزینه‌های زندگی است.
کد خبر: ۶۸۱۳۶۵
اشتغال زنان ،سن ازدواج را افزایش داده است

جام جم سرا:

برای تحقق امر ازدواج جوانان، باید مقدمات آن فراهم شود و یکی از مهمترین مقدمات ازدواج ایجاد فرصت‌های شغلی، استقلال مالی و تامین هزینه‌های زندگی است.

یک مشاور خانواده درباره نقش دولت در فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان، خاطرنشان کرد: مهمترین نقش دولت در این راستا فراهم نمودن زمینه‌های شغلی و تامین درآمد و سایر امکانات زندگی نظیر تامین مسکن و بیمه است.

ایوب سلیمانی با اشاره به اینکه انسان موجودی اجتماعی و برای ارضای نیازهای مختلف عاطفی، فکری و مالی نیازمند کمک دیگران است، تصریح کرد: در بیشترمواقع این نیازها در زمان حیات والدین از طریق آنان برطرف می‌شود و درغیاب والدین معمولا خواهران و برادران تکیه گاه عاطفی یکدیگر می‌شوند که در صورت تک فرزندی بودن و تعداد کم فرزندان، افراد با خلاء عاطفی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به مهمترین علل کاهش علاقه خانواده‌ها به فرزندآوری افزود: صنعتی شدن جوامع باعث شکل گیری نیازهای جدید و تامین نیازهای جدید شده و منابع مالی زیادی را می‌طلبد. بنابراین برای تامین این منابع زن وشوهر هر دو مجبورند ساعات زیادی را درخارج از خانه کار کنند که باعث صرف وقت و انرژی والدین می شود و تحت این شرایط والدین فرصت برای فرزندآوری و نگهداری از آنان را از دست می دهند.

این مشاور تصریح کرد: جوامع صنعتی برای اشتغال، نیازمند افراد متخصص هستند که برای کسب تخصص افراد باید از سالهای اولیه زندگی خودشان را برای اشتغال آینده آماده کنند که این مستلزم زحمت و هزینه زیاد برای والدین است و در نتیجه والدین ترجیح می دهند، حداقل فرزندان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه دنیای صنعتی و پیشرفته امروزی امکانات زیادی را برای رفاه، تفریح و لذت بردن از زندگی برای انسانها فراهم کرده است، اظهار کرد: والدین برای غافل نشدن از امکانات فوق ترجیح می دهند به واسطه فرزندان، خود را در استفاده از امکانات فوق محروم نکنند.

کارشناس ارشد روانشناسی خاطرنشان کرد: گسترش امکانات ارتباطی مثل تلفن، تلویزیون، ماهواره و اینترنت باعث تهاجم فرهنگی و الگو برداری منفی از فرهنگ های به ظاهر پیشرفته و متمدن غربی است.

سلیمانی با بیان اینکه عرصه فرهنگی جامعه ما دگرگون شده و بانوان خواهان حضور بیشتر در عرصه‌های مختلف هستند ،افزود: به همین منظور تعداد خانم‌های شاغل هر روز رو به گسترش است و برای صاحب شغل شدن نیاز به کسب تخصص و تحصیلات دانشگاهی است که طی این مراحل و در نهایت اشتغال، فرصت زمان و انرژی را از بانوان گرفته و در نتیجه باعث به تاخیر افتادن ازدواج و کم شدن تمایل آنان به فرزندآوری می‌شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
اشتغال كجا بود؟؟؟/ پسرا قدرت ازدواج ندارند. عواقبش به دخترها هم رسیده.
d;d
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۰
كاملا صحیح ومنطقی است یكی از دلایل افزایش سن ازدواج برخی دختر خانوم هااشتغال است.
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۰
باسلام-ضمن تاییدمطالب فوق بایدگفت زندگی بسیاربسیارجدی وحتی خشن است ونكات ظریفی داردكه بانگاه سطحی قابل برخوردنیستند .انسانهایی كه بدیدمیاینددرآینده با بدران ومادران خود مشكل خواهند داشت چون كه بدون تهیه مقدمات زندگیشان اقدام شده و بالاخره زندگی بمنای واقع میخواهند.هم چنانكه بدرومادرحقی برای خودازطرف فرزندان قایلندحقوقی نیزبرعهده آنهاست كه بسیارسنگین ترازمورداول است.
هوشمند
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۰
اینجا است كه انسان واقعا به این پی میبرد كه حرف بزرگان را باید با طلای 24عیار بر روی چوب افرا حك كرد و نصب العین كرد كه چه پرمغز گفتند《كار جوهر مرد است》
هر چند خوشحالیم كه كورسوی امیدی در راه بیداری جوامع و خروج از جهالت مدرن در افق دیده میشود ولی ای كاش مسیولین مملكت اسلامیمان اجازه هجوم این فرهنگ مسموم را نمیدادند كه به قطع و یقین پیشگیری بهتر از درمان است!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها