قبل از آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای صورت می گیرد

مذاکرات ایران با آمریکا و روسیه در ژنو و رم

معاونان وزیر امور خارجه ایران پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران در وین با همتایان آمریکایی و روسی خود جداگانه در شهرهای ژنو سوئیس و رم پایتخت ایتالیا دیدار و گفت و گو می کنند.مذاکرات با هیات آمریکایی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری (19 و 20 خرداد ماه) در ژنو سوئیس برگزار می شود.
کد خبر: ۶۸۱۲۶۳
مذاکرات ایران با آمریکا و روسیه در ژنو و رم

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مذاکرات دوجانبه معاونان وزیر امور خارجه ایران با هیات آمریکایی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری (19 و 20 خرداد ماه) در ژنو سوئیس برگزار می شود.

همچنین در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری (21 و 22 خردادماه) معاونان وزیر امور خارجه ایران با هیات روسی در رم پایتخت ایتالیا مذاکره می کنند.

براساس گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ملاقات با برخی هیات های دیگر گروه 1+5 نیز در حال تنظیم است.

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای امروز در گفت و گویی با یادآوری برگزاری گفت وگوهای دوجانبه هیات ایرانی و برخی اعضای 1+5 در سطح معاونان پیش از مذاکرات وین اظهارداشت که زمان و مکان این گفت وگوها در دست تنظیم است و به زودی اعلام می شود.

پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 به منظور دست یابی به راه حل جامع هسته ای قرار است از 26 تا 30 خرداد ماه در شهر وین اتریش برگزار شود.

مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 نیز طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته (14 و 15 خرداد ماه) در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در شهر وین و به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشکیل شد.

دور چهارم مذاکرات وین بین ایران و گروه 1+5 سخت و جدی و با هدف نگارش متن توافق جامع هسته ای ، 23 تا 26 اردیبهشت93در شهر وین برگزار شد که این مذاکرات به گفته عراقچی بدون پیشرفت «محسوسی» پایان یافت.

محمدجواد ظریف و کاترین اشتون نیز پنجم خرداد در هتل چراغان استانبول با یکدیگر دیدار غیررسمی برگزار کردند که عراقچی معاون حقوقی وزارت خارجه پس از پایان این مذاکرات گفت: رایزنی های طولانی اما مفید در جهت بررسی برای بررسی راهکارهای مختلف راه کارهای مختلف برای پیشبرد مذاکرات در مذاکرات صبح روز سه شنبه میان ظریف و اشتون به مدت 2 ساعت و نیم انجام شد.

وی تصریح کرد: در این مذاکرات توافق شد در صورت نیاز برای ادامه رایزنی ها در دو سطح فنی و سیاسی تا پیش از دور بعدی مذاکرات که قرار است 26 تا 30 خرداد در وین انجام شود، گفت وگوهایی انجام شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها