پس از آتش سوزی هفته گذشته در انبار نفت حاشیه پالایشگاه نفت اصفهان، صبح امروز حادثه آتش سوزی مشابهی در پالایشگاه نفت آبادان به وقوع پیوست که در جریان این حادثه سه نفر از کارکنانان پالایشگاه دچار گاز گرفتگی شدند.
کد خبر: ۶۸۱۱۶۵
آتش‌سوزی 2 ساعته در پالایشگاه آبادان

پس از آتش سوزی در انبار روغن‌های نفتی حاشیه پالایشگاه نفت اصفهان و چند حادثه مشابه در پالایشگاه شازند اراک، بامداد امروز شنبه 17 خرداد ماه حادثه آتش سوزی مشابهی در پالایشگاه نفت آبادان به وقوع پیوست.

فواد فرد یکی از مسئولان پالایشگاه نفت آبادان در تشریج جزئیات این حادثه جدید نفتی، گفت: آتش سوزی در ساعت سه و 57 دقیقه بامداد امروز شنبه در واحد تفکیک گاز " گسپلنت CR1" بر اثر نشتی از یک تلمبه خانه به وقوع پیوست.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان با اشاره به مهار آتش سوزی در واحد گسپلنت قدیمی ترین پالایشگاه نفت ایران و منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: واحدهای آتش نشانی پالایشگاه با حضور در محل نشتی و آتش سوزی در ساعت 6 و سه دقیقه آتش را مهار کنند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه ساعت هشت و 30 دقیقه با تلاش متخصصان واحد تعمیرات پالایشگاه آبادان واحد مربوطه پس از رفع عیب وارد مدار شد، اظهار داشت: سه نفر از کارکنان پالایشگاه نفت آبادان در این حادثه دچار گاز گرفتگی شدند که این کارکنان پس از مراقبت های ویژه از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت آبادان، علت اصلی این واقع و عمل جرقه و بروز آتش سوزی در حال بررسی است.

در همین حال از آبادان گزارش داده شد در جریان این آتش سوزی چهار نفر دچار گاز گرفتگی خفیف شدند که سریعا به بیمارستان امام خمینی (ره) اعزام و درمان سرپایی شدند.

خسارت مالی وارد آمده به واحدهای پالایشگاهی آبادان در اثر این آتش سوزی هنوز برآورد نشده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها