ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در شبکه تازه تاسیس

«افق» ماه رمضان رسما افتتاح می شود

گردانندگان شبکه تلویزیونی «افق» در تلاشند این شبکه تلویزیونی پخش رسمی خود را هم زمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آغاز کند.
کد خبر: ۶۸۱۱۵۱
«افق» ماه رمضان رسما افتتاح می شود

شاید شبکه «افق» را بتوان سریع‌ترین شبکه‌ای در رسانه ملی دانست که راه اندازی شده است. این شبکه تلویزیونی پس از آغاز پخش آزمایشی و معرفی برنامه‌های خود، هم زمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فعالیت رسمی خود را آغاز کند.

* افق با یک پیش تولید مفصل

اولین خبر راه اندازی این شبکه را سیدعزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما روز 23 اردیبهشت سال جاری در حاشیه اختتامیه جشنواره بین المللی رادیو اعلام کرد و در مدت زمان حدود 10 روز و در آستانه 3 خرداد مصادف با آزادسازی خرمشهر این شبکه صاحب فرکانس مستقل به عنوان بیست و دومین شبکه رسانه ملی شد.

در ادامه هم پخش برنامه‌های شبکه افق در 13 خرداد آغاز شد اما مقدمات و تدارک راه اندازی این شبکه تلویزیونی از حدود 2 سال گذشته آغاز شده است.

در حقیقت این شبکه که جای آن در میان شبکه‌های تلویزیونی سرگرم کننده خالی بود، قرار است به مسائل مهم انقلاب و دنیای اسلام بپردازد. بیداری اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، اصول و ارزش‌های فرهنگی ایرانی-اسلامی، مبانی دینی، پاسداشت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت فرهنگ دینی از جمله سرفصل‌های برنامه‌های این شبکه تازه تاسیس است.

در معرفی برنامه‌های این شبکه نیز، برنامه‌هایی نظیر تولد در زمین سوخته ساخته وحید فرجی، رادیکال امریکایی، سی کی فایلز، مجموعه تلویزیونی آسمان من، چهارسوق، سرزمین نخبگان، مستند پرتره فیروزه با موضوع معرفی شاعران انقلاب اسلامی، طوفان، در قلب برف، مدرسه سلما و .... به چشم می‌خورد که همگی از جمله آثار مطرح هستند و قالب بیشتر آنها مستند است.

نگاهی فهرست‌وار به برنامه‌هایی که این شبکه برای پخش در نظر گرفته نشان از توجه ویژه گردانندگان افق به مبانی اولیه‌ای است که برای راه اندازی این شبکه در نظر گرفته شده است.

*فاطمی مدیر شبکه افق نیست

برخی گمانه‌زنی ها مبنی بر حضور عباس فاطمی به عنوان مدیر در این شبکه بود، اما فاطمی این موضوع را نادرست خواند و اعلام کرد که در این باره صحبتی با وی انجام نگرفته است.

قطعا انتخاب مدیر این شبکه تلویزیونی که مسئولیتی عظیم و خطیر بر عهده دارد، از جمله مواردی است که باید با دقت و حساسیت بالایی صورت بگیرد و مخاطبان این شبکه را امیدوارتر از قبل کند. (خبرگزاری فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها