جنبش سعدی و مولاناخوانی با اجرای مهرانه مهین ترابی

پخش سری جدید «رادیو هفت» از فردا شب

مجری «رادیو هفت» از تغییرات سری جدید این برنامه با اضافه شدن آیتم‌های سعدی‌خوانی و مولاناخوانی و همچنین آیتمی در موزه هنرهای معاصر و پخش مجدد مسابقه «مرحله به مرحله» خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۸۳۷
پخش سری جدید «رادیو هفت» از فردا شب

منصور ضابطیان درباره سری جدید برنامه «رادیو هفت» که از شنبه 17 خرداد روی آنتن شبکه آموزش می‌رود به خبرنگار مهر گفت: تغییراتی که در سری جدید «رادیو هفت» وجود دارد چندان زیاد نیست چون «رادیو هفت» ساختاری دارد که مردم آن را دوست دارند و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این ساختار را چندان تغییر ندهیم و فقط در درون خود این ساختار بعضی آیتم‌ها، متن‌ها، نویسنده‌ها و افرادی که با هم همکاری داشتند، تغییر پیدا کردند.

وی به واکنش‌ها و گفته‌های طرفداران «رادیو هفت» در ایام توقف پخش این برنامه اشاره و بیان کرد: در این مدت در فضای مجازی و یا در جاهای دیگر مردم از ما درخواست می‌کردند که تغییرات زیادی در «رادیو هفت» ایجاد نکنیم. مردم «رادیو هفت» را با همان حال و هوا دوست دارند و شاهد آن هم این است که این شیوه اجرایی امتحان خود را پس داده است. بنابراین ما خواستیم همان آرامشی را که در برنامه پیش گرفته بودیم، ادامه دهیم و همان فضای تصویری را حفظ کنیم.

مجری «رادیو هفت» با بیان اینکه این برنامه به احترام مردم ادامه پیدا کرده‌ است، به آیتم‌های جدید آن اشاره و عنوان کرد: در سری جدید، نوعی جنبش سعدی‌خوانی و مولاناخوانی خواهیم داشت که بعنوان یک آیتم ثابت دو شب در هفته اجرا می‌شوند و سعدی و مولانا به عنوان دو عضو ثابت خانواده «رادیو هفت» در برنامه ما حضور خواهند داشت.

وی از اجرای مهرانه مهین‌ترابی و ژیلا امیرشاهی برای این 2 آیتم خبر داد و گفت: ژیلا امیرشاهی که از گویندگان باسابقه رادیوست چهارشنبه‌ها به اجرای سعدی‌خوانی می‌پردازد و یکشنبه شب ها مهرانه مهین ترابی مولاناخوانی دارد. ما به دنبال کسانی بودیم که هم اجرای خوبی داشته باشند و هم در خوانش خود از این آثار تبحر داشته باشند. علی رغم اینکه اکثر ما مهرانه مهین‌ترابی را بعنوان بازیگر می‌ شناسیم اما وی در خواندن اشعار مولانا تبحر زیادی دارد و من چون این را می‌دانستم فکر کردم که این بهترین موقعیت است که از وی دراین برنامه استفاده کنیم.

ضابطیان با اشاره به دیگر آیتم این سری از «رادیو هفت» گفت: آیتم ثابت دیگری هم داریم که در موزه هنرهای معاصر ضبط می‌شود و هدف این است که بینندگان فضای بصری ثابتی را تجربه کنند. همچنین در این سری از برنامه مسابقه «مرحله به مرحله» که در نوروز پخش شده بود مجددا به پخش می‌رسد. در این مدت درخواست‌های زیادی مبنی بر پخش مجدد این مسابقه داشتیم و حالا این مسابقه از شنبه شب 17 خرداد تا 14 شب روی آنتن می‌رود.

مجری «رادیو هفت» در پایان به ویژه برنامه «گل و گلاب» در شب نیمه شعبان اشاره و بیان کرد: پنجشنبه 22 خرداد ماه شب نیمه شعبان یک ویژه برنامه خواهیم داشت که آن شب را به نام «گل و گلاب» نامگذاری کرده ایم. از نظر ما حضرت ولیعصر (عج) گل خوشبوی بوستان ائمه اطهار (ع) است و از ایشان با نماد گل نرگس یاد می‌شود پس برای پرداختن به موضوع گل آن هم در فصل گلاب چه بهانه ای بهتر از میلاد حضرت قائم (عج) (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها