شبکه چهار ویژه برنامه هایی را به مناسبت 14 و 15 خرداد روی آنتن می برد.
کد خبر: ۶۸۰۶۱۱
تدارک شبکه 4 برای ایام ارتحال امام خمینی (ره)

شعار واقعی در شبکه چهار طنین انداز می شود

گروه سیاسی شبکه چهار سیما به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، مستند«شعار واقعی»را روی آنتن می برد.

در برنامه«شعار واقعی» خاستگاه اندیشه اتکا به درون حضرت امام خمینی(ره) و تلاش برای غلبه بر مشکلات و پیشبرد کشور با تکیه بر نیروهای داخلی، نقش دانشگاهیان و جوانان در خودکفایی اقتصادی و استقلال و نیز نوع مدیریت امام در مواجهه با قدرتهای خارجی بعد از انقلاب اسلامی ایران بررسی می شود.

پخش سخنان حضرت امام خمینی (ره) در مقاطع مختلف حیات ایشان از آیتم های دیدنی این مستند است.

شایان ذکر است مصاحبه با محسن رفیق دوست،از همراهان و نزدیکان ایشان در دوران انقلاب، دکتر عادل پیغامی استاد دانشگاه، دکتر روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف و دکتر خرمشاد استاد دانشگاه و کارشناس انقلاب اسلامی نیز از دیگر آیتم های شعار واقعی است.

"شعار واقعی" روز چهارشنبه 14 خرداد ساعت 18:30 روی آنتن شبکه چهار می رود.

پیامهایی از قیام خونین 15 خرداد در شبکه چهار

ویژه برنامه«حدیث خورشید» با هدف واکاوی پیامهای نهفته در قیام 15 خرداد سال 1342 و روشنگری های امام در این روز، روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

با حضورآیت اله حسن ممدوحی، مدرس حوزه و دکتر سید علی قادری، محقق دینی در برنامه"حدیث خورشید" فلسفه قیام 15 خرداد از نگاه امام تبیین و اخطار ایشان به رژیم صهیونیستی نیز بررسی می شود.

حدیث خورشید روز چهار شنبه 14 خرداد، به کارگردانی محمد رضا خجسته روی آنتن می رود.

مستند از خرداد تا خرداد

ویژه برنامه ی مستند «از خرداد تا خرداد» با هدف به تصویر کشیدن خاطرات قیام 15 خرداد، روز چهار شنبه ساعت 12:30 روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

مستند«از خرداد تا خرداد»، تصویر گر حمله به مدرسه فیضیه قم و کشتار جمعی مردم بی گناه است.

در این مستند بیننده ها می توانند به عظمت روحی و عرفانی امام خمینی(ره) در زمان حکومت ستم شاهی پی ببرند.

رئیس مجلس عراق به روح بیداری می آید

مستند«روح بیداری» با هدف بررسی تحولات دهه هفتاد میلادی و پیدایش انقلاب اسلامی ایران، چهار شنبه 14 خرداد ساعت 8 روی آنتن شبکه فرهیختگان می رود.

با حضور سید عمار حکیم، رییس مجلس عراق و مصطفی بیلماز، سر دبیر روزنامه گاته ترکیه در مستند«روح بیداری»،ضمن بررسی تحولات دهه هفتاد میلادی، پیدایش انقلاب اسلامی ایران به رهبری مقتدرانه امام خمینی (ره) نیز بررسی می شود.

این برنامه نقش نهضت امام خمینی (ره) در بیداری اسلامی را موضوع مورد بحث قرار می دهد و همچنین ایجاد تحول اخلاقی و روحانی در جامعه ایران را تصویر می کند.

امام از دیدگاه رهبری

برنامه«سلاله عشق» با هدف تبیین منزلت امام خمینی(ره) از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهار شنبه 14خرداد ساعت 10:30 تماشایی است.

در این برنامه معنویات و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) نیز بررسی می شود.

اشعار عرفانی ایشان در این برنامه شنیدنی است.

تبیین شخصیت امام از دیدگاه مردم لبنان

برنامه«حکایت نور»شبکه چهار سیما با هدف بررسی شخصیت و ویژگیهای امام خمینی(ره)، پنجشنبه ساعت 10:30 روی آنتن می رود.

برنامه حکایت نور برای تبیین دیدگاه مردم لبنان نسبت به امام خمینی(ره) میزبان حسین شامی، کارشناس سیاسی لبنان، دکتر سلیمان، نویسنده و حجت الاسلام صفی الدین، کارشناس سیاسی است.

در این برنامه ماجرای سفر امام خمینی(ره) به بندر ز یبای بیروت و خاطرات دیدار فرهیختگان لبنان از دیدار با امام نیز روایت می شود.

گفتگو با شوارد نادزه در شبکه چهار

برنامه«فراق دوست»شبکه فرهیختگان روز های چهار شنبه و پنجشنبه ساعت 17:55روی آنتن شبکه چهار می رود.

این برنامه قصد دارد مصا حبه با ادوارد شوارد نادزه"وزیر امور خارجه شوروی سابق" را در مورد امام خمینی(ره) و خاطرات ایشان از دیدار با حضرت امام(ره)تصویر کند.

همچنین «فراق دوست» با نیکلای کوزیرف، دیپلمات سابق سفارت روسیه در ایران با موضوع شخصیت سیاسی و مذهبی امام خمینی (ره) گفتگو می کند. شایان ذکر است بیان خاطرات دیپلمات سفارت روسیه در خصوص دیدار با امام و مسئله جنگ شوروی و افغانستان، در این برنامه شنیدنی است.

اندیشمندان، نخبگان و سیاستمداران کشور هند در شبکه چهار

برنامه«آفتاب انقلاب» شبکه چهار، با هدف مصاحبه با اندیشمندان، نخبگان و سیاستمداران کشور هند در مورد شخصیت سیاسی - مذهبی امام خمینی (ره) روی آنتن می رود.

این برنامه تصویرگر تاثیر اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) بر زندگی مسلمانان هند است.

انتشار پیامها و نامه های امام در هندوستان و تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر افکار و عقاید مذهبی جوانان از دیگر موضوعات مورد بررسی در"آفتاب انقلاب" است.

این برنامه به کارگردانی سید محمود رضا حسینی، روز چهار شنبه ساعت 12 از شبکه چهار سیما تماشایی است.

با اندیشمندان شبکه چهار همراه باشید

«با اندیشمندان» عنوان ویژه برنامه ای است که روز پنج شنبه 15 خرداد ساعت 12 روی آنتن شبکه چهار می رود.

برنامه«با اندیشمندان» با دعوت از دکتر چند شیگر، دکتر ارشاد خان، استاد دانشگاه دهلی و پرفسور رشیدحافظیوویچ، استاد دانشگاه سارایوو، نفوذ امام درمیان دانشگاهیان و قشر تحصیلکرده ی اروپا و آسیا را بررسی می کند.

این برنامه علاقه مسلمانان جهان به شخصیت، آثار و اشعار امام خمینی (ره)، را نیز به تصویر می کشد.

بررسی آثار و اندیشه های امام خمینی در شبکه چهار

شبکه چهار سیما روز های چهار شنبه و پنجشنبه(14 و 15 خرداد) اندیشه ها و عرفان امام خمینی (ره) را درکتاب مصباح الهدایه بررسی می کند.

حجت الاسلام حسینی آملی، مدرس فلسفه و عرفان با سخنرانی پیرامون کتاب مصباح الهدایه امام خمینی(ره)،در خصوص فلسفه و عرفان امام برای استفاده درعلوم مختلف، مباحثی را مطرح می کند.

همچنین در این برنامه، تبحر مثال زدنی امام در علوم مختلف اسلامی همچون: فقه، فلسفه، کلام و... نیز بازگو می شود.

در آیتم های دیگر این برنامه تفسیر امام خمینی از سوره حمد، توسط حجت الاسلام کاکائی، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز به دیدگاه آن امام همام در مورد حکومت اسلامی و حکومت انبیا با استناد به آیات قرآن کریم می پردازد. (روابط عمومی شبکه چهار)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها