در سالگرد ارتحال امام (ره)

خمین رنگ عزا و ماتم گرفت

زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی در آستانه بیست و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل رنگ عزا و ماتم گرفت.
کد خبر: ۶۸۰۴۹۴
خمین رنگ عزا و ماتم گرفت

به گزارش ایرنا، مردم شهر شهید پرور خمین در حالی به استقبال برگزاری مراسم ارتحال امام می‌روند که استقبال گرم وپرشوری از نوه گرامی امام خمینی(ره) سید حسن خمینی درهفته گذشته د اشتند.

مردم ولایتمدار شهر خمین هفته گذشته با آذین بندی زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خود را برای دیدار با فرزند یادگار امام آماده کردند و با استقبال باشکوه، وظیفه میزبانی را از این میهمان گرامی به عمل آوردند.

اکنون مردم همیشه در صحنه زادگاه امام در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) برسر در خانه ها و مغازه های خود بیرق سیاه نصب کرده اند تا ارادت قلبی و بی پایان خود را به خمینی کبیر اثبات کنند وبار دیگر با آرمانهای آن یار سفر کرده تجدید میثاق کنند .

این روزها دلباختگان و شیفتگان امام خمینی(ره) از اقصی نقاط کشور در قالب هیات های عزادار به بیت تاریخی آن عزیز سفرکرده می آیند و در سوگ پرستوی مهاجر نوحه سرایی می کنند.

حضور عاشقان و ارادتمندان معمار کبیر انقلاب در خمین لحظه به لحظه افزوده می شود، دلدادگانی که با قلب مالامال از عشق و چشمانی گریان به عزاداری می پردازند.

یکی از زائران بیت تاریخی امام(ره) می گوید: او زنده است تا اسلام ناب محمدی (ص) زنده است و او زنده است تا پرچم عظمت اسلام و وحدت مسلمین و نفرت از ظالمین بر افراشته است.

علی محمد فرقدان افزود: امام راحل به اسلام حیاتی دوباره داد و اگر او نبود اکنون استقلال، آزادی و امنیت نیز وجود نداشت.

وی بیان کرد: به بیت تاریخی آن حضرت آمدم تا خاطرات آن یار سفر کرده را دوباره مرور کرده و با اندیشه های والا و ارزشهای انقلاب یک بار دیگر تجدید بیعت کنم.

مسوول کمیته اقلیتهای دینی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام ( ره )گفت: برای دومین سال متوالی است که اقلیت های مذهبی استان تهران در آستانه سالگرد عروج ملکوتی ان بزرگوار از بیت تاریخی دیدن می کنند.

محمد رضا موحدی افزود: امام خمینی (س) مردی توانمند و قدرتمند بود که توانست با زندگی در این خانه و پرورش در این منطقه قیامی بزرگ را پایه ریزی و اسلام را دوباره برپا کند.

یک زائر دیگر بیت تاریخی امام(ره) از شهرستان ازنا استان لرستان نیز گفت: ایمان و اعتقاد دستاورد ارشمندی است که امام خمینی(ره ) با انقلاب خود برای ما آورد و اسلام ناب محمدی (ص) دوباره احیا کرد.

علی رضا حامدی افزود: اکنون در بیت تاریخی امام(ره) در خمین یکبار دیگر با ارزشهای انقلاب تجدید میثاق می کنم و به همه دشمنان ثابت می کنم که گرچه امام(ره) در بین ما نیست اما آرمانهای و اندیشه های وی مانند چراغی هدایتگر ما است.

فرماندار خمین همچنین از راه افتادن دسته های سینه زنی و زنجیرزنی و برگزاری مراسم ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خرداد در بیت تاریخی امام خبر داد و افزود: برنامه ریزی لازم به منظور تشکیل شورای مشترک اداری استان و شهرستان در این روز و در بیت تاریخی امام راحل انجام شده است.

سید مهدی ساداتی گفت: در روز 14خرداد و مراسم ارتحال امام در بیت تاریخی استاندار مرکزی ،نماینده ولی فقیه و همه مسوولان استانی حضور خواهند داشت .

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در خمین گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری ویژه برنامه های بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل در بیت تاریخی اندیشیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجواد رضوی افزود: غبارروبی بیت، فضاسازی، نصب بنر، پوستر و تصاویر حضرت امام برای برگزاری این مراسم معنوی انجام شده است.

وی اظهار کرد: ایستگاه صلواتی و نمایشگاه کتاب و عکس با عنوان یاد یار در ایام ارتحال امام برای زائران و گردشگران در بیت امام راحل نیز تدارک دیده شده است.

رضوی افزود: بسته های فرهنگی به تعداد پنج هزار بسته شامل کتاب هایی از آثار و زندگینامه حضرت امام و لوح فشرده همچنین بسته های ویژه کودکان تهیه شده که به زائران اهدا می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها