فرمانده نیروی انتظامی با تشریح کنترل مراسم ارتحال امام(ره) گفت: بیش از 31 هزار نیروی پلیس کنترل مراسم ارتحال امام(ره) را انجام خواهند داد.
کد خبر: ۶۸۰۰۸۱
کنترل مراسم ارتحال امام(ره) با 31 هزار پلیس

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در قرارگاه پلیس روح‌الله به تشریح کنترل برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) پرداخت و اظهار داشت: جلسه‌ای در قرارگاه روح‌الله در جوار حرم ملکوتی امام(ره) و شهدای انقلاب داشتیم و هماهنگی و کنترل و تمهیدات لازم را به عمل آوردیم.

وی افزود:‌ طبق روال همه ساله بیش از یک میلیون زائر در سالگرد ارتحال امام(ره) در حرم مطهر حضور خواهند داشت؛ بخش مهمی نیز با توجه به اینکه از شهرستان‌ها هستند قبل و بعد از مراسم هم در این محل حضور دارند.

احمدی مقدم با بیان اینکه همه دستگاه‌ها با هماهنگی مشغول کار شده‌اند، خاطر نشان کرد: مسئولان استانی و خصوصا بسیج سازماندهی مسیرهای سفر را انجام داده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بیش از 20 هزار اتوبوس و هزاران دستگاه خودروی سواری علاوه بر مترو در این مراسم خدمت‌رسانی می‌کنند و پارکینگ‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: امنیت تردد زائران از مبدا در استان‌ها و شهرستان‌ها تا حرم مطهر و بازگشت آنها پیش‌بینی شده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه بیش از 31 هزار نفر از مأموران نیروی انتظامی در مراسم ارتحال امام(ره) حضور دارند، تصریح کرد: در مراسم نیروهایی از تهران، البرز و شرق و غرب استان البرز نیز به‌کارگیری می‌شود.

وی افزود: به این عدد، نیروهای بسیج و سپاه را باید اضافه کرد و واحدهای خدماتی و امدادی نیز برای تسهیل تردد مردم امدادرسانی خواهند کرد؛ همچنین موضوع سرویس بهداشتی و آب نیز برای زائران پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: همه ساله با توجه به تجربه‌ای که از سال‌های قبل به دست آوردیم، مشکلات حل می‌شود و فکر می‌کنم امسال نسبت به سال‌های گذشته برگزاری مراسم بسیار بهتر باشد.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این پرسش که تمهیدات ترافیکی پیش‌بینی شده برای برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) چگونه است، اظهار کرد: اتوبوس‌ها عمده وسایلی هستند که بروشورها، مسیرها و ساعت‌ها به آنها داده شد و اگر هم بخواهند با هم بیایند چندین کیلومتر خواهد شد و امکان ورود ندارند.

وی افزود: زمان ورود و خروج تعیین شده است و به اتوبوس‌ها و کاروان‌ها داده شده است؛ بروشورهایی به تمام زائران داده می‌شود تا مسیر رفت و برگشت خود را بدانند و در این رابطه راهنمایانی هم پیش‌بینی شده است.

احمدی مقدم تصریح کرد: امسال فاصله بین پارکینگ‌ها را شهرداری با ون و ماشین‌هایی که تدارک دیده است زائران مسن، سالمند و جانبازان را به حرم می‌رسانند.

وی با اشاره به حمل و نقل خصوصی نیز گفت: وسایل حمل و نقل عمومی مشخص شده است و برای حمل و نقل خصوصی پیشنهاد می‌کنیم که مردم زودتر بیایند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برای مقابله با افراد سودجو و سارق که از اتومبیل‌های مردم در پارکینگ‌ها سرقت می‌کنند چه تمهیدی اندیشیده شده است، خاطر نشان کرد: تمام پیش‌بینی‌های لازم از سوی آگاهی صورت گرفته است و همچنین ماموران گشت‌های پنهان، چهره‌زنی، شناسایی افراد مظنون و سیستم پلاک‌خوان افراد مشکوک شناسایی می‌شوند و انتظار داریم مردم با ما همکاری کنند و اگر همکارانم اقداماتی دارند برای سلامتی آن‌ها است.

وی تاکید کرد: سال گذشته جرائم مراسم به یک سوم کاهش یافت و امسال گفته‌ایم هر چه بهتر باید باشد.

احمدی مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا از دانایی‌فر مرزبان ربوده شده ایرانی خبر جدیدی دارید، گفت: ما هیچ اطلاعی نداریم و کلا دلیلی بر تائید آن نداریم.

وی افزود: دلیلی برای شهادت و پناهندگی وی نداریم وباید اطلاعات دقیق‌تری را به دست بیاوریم و اعلام کنیم؛‌ رسانه‌ها از دامن زدن به این موضوع پرهیز کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه هنگامی که اراذل و اوباش جمع‌آوری می‌شوند به سمت شهرستان‌های تهران متواری می‌شوند نظر شما در این خصوص چیست، گفت: بیش از دو سال است که فرماندهی انتظامی در شرق و غرب تهران داریم و قطعا یکی از مناطق خوابگاهی آن‌ها است.

احمدی مقدم افزود: با این فرماندهی شاهد مهار جرائم هستیم و اگر طرحی در تهران داریم در تمام استان تهران است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها