امیر اسماعیلی: دفاع الکترونیک باتوان بالا ویژگی اصلی سامانه راداری قدیر است

پوشش جنوب غرب آسیا با راه اندازی سامانه راداری سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سامانه راداری با برد ۱۱۰۰ کیلومتری"قدیر" را رونمایی کرد.
کد خبر: ۶۸۰۰۳۳
سامانه راداری برد بلند "قدیر" سپاه پاسداران رونمایی شد

همزمان با گرامی‌داشت روز پاسدار، سامانه راداری برد بلند "قدیر" نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور امیر سردار فرزاد اسماعیلی فرمانده قراردگاه خاتم الانبیا(ص)، سردار رضا شعبان فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران، سرتیپ دوم موسی بختیاری معاون هماهنگ کننده پدافند هوایی در محل سایت راداری "قدیر" گرمسار رونمایی شد.

سامانه راداری پیشرفته "قدیر" از نوع جستجو و کشف اهداف به صورت سه بعدی و دائم کار است که با بردی در حدود 1100 کیلومتر قادر به کشف اهداف با سطح مقطع بسیار کم است.

همه مراحل تحقیق، طراحی و تولید سامانه راداری "قدیر" به همت سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوایی سپاه انجام گرفته و پس از پایان تحقیقات در سال 90، طی سال‌های اخیر تولید شده است.

این سامانه طی چندین ماه عملیات رزمایشی خود را به پایان رسانده و امروز به طور رسمی در شبکه پدافند کشوری وارد مدار و عملیاتی شد.

همزمان با رونمایی از این سامانه راداری، سایت راداری قدیر گرمسار نیز به نام "شهدای بعثت" نام گرفت.

به گزارش تسنیم، امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء نیز رونمایی از سامانه راداری قدیر را نشانگر وحدت، همدلی، تعامل و هم‌افزایی میان نیروهای مسلح به ویژه این دو بازوی توانمند و مقتدر رهبری و ملت ایران در راستای اجرای مأموریت محوله عنوان کرد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها