آخرین وضعیت پروژه‌های تلویزیونی از زبان مدیر شبکه سه

پخش 9 سریال جدید پس از رمضان

مدیر شبکه سه گفت: برای ایام پس از ماه رمضان حدود 9 سریال جدید در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۷۹۷۸۱
پخش 9 سریال جدید پس از رمضان

نشست اعلام برنامه‌های تابستانی تلویزیون که با حضور مدیر شبکه سه، برگزار شد، فرصت مناسبی بود تا خبرنگاران پرسش‌هایی را درباره‌ی آخرین وضعیت سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی، سریال‌های ماه رمضانی سیما، همکاری تلویزیون با مهران مدیری، بازگشت فرزاد جمشیدی به تلویزیون، اجرای «کوله پشتی» توسط فرزاد حسنی و ... مطرح کنند.

*** فرزاد جمشیدی بازمی‌گردد؟

مجید زین‌العابدین در نشست یکشنبه در پاسخ به اینکه مجری برنامه «ماه خدا» چه کسی خواهد بود و اینکه آیا فرزاد جمشیدی اجرای آن را بر عهده خواهد داشت؟ گفت: اجرای برنامه «ماه خدا» شبکه یک را حسن سلطانی بر عهده دارد.

او درخصوص بازگشت فرزاد جمشیدی هم گفت: آقای جمشیدی از مجریان شبکه یک هستند و مسئولان شبکه یک درباره ضرورت استفاده از او تصمیم می‌گیرند.

*** پخش سریال شبکه سه پس از افطار

مسئول اعلام برنامه‌های شبکه‌های سیما در تابستان با اشاره به اینکه سریال رمضانی شبکه سه قرار است پس از افطار پخش شود، گفت: درخصوص زمان پخش این سریال با بازی‌های جام‌جهانی تداخلی نداریم و شاید یک یا دو قسمت تداخل داشته باشیم که در آن زمان‌ها سریال را پس از بازی‌ها پخش می‌کنیم.

*** بین بهار تا ماه رمضان رها نشده‌ایم

زین‌العابدین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا در فصل تابستان با انبوه برنامه‌های مختلف روبرو هستیم، اما از فصل بهار تا تابستان برنامه‌ی جالب توجهی پخش نمی‌شود؟ توضیح داد: بین تابستان تا ماه رمضان رها نشده‌ایم. شبکه‌های تلویزیون هر کدام برنامه‌ریزی‌های خودشان را دارند و سریال‌های خودشان را پخش می‌کنند. در شبکه سه نیز پس از سریال‌های نوروزی، سریال «خط» را پخش کردیم و پس از پخش سریال «دونگی» در سال 91 بنا به درخواست مکرر مخاطبان سریال کره‌ای «سرزمین آهن» را در حال حاضر پخش می‌کنیم. اما به هر حال در زمان پخش برنامه‌های تلویزیونی برنامه‌ریزی‌هایی می‌شود و ممکن است پخش این برنامه‌ها در زمان خاصی که برنامه‌ریزی شده‌اند، محقق نشود.

*** سرنوشت «سرزمین کهن» از زبان مدیر شبکه سه

مدیر شبکه سه سیما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سرنوشت «سرزمین کهن» و پخش آن چه خواهد شد؟ توضیح داد: تفاهماتی که صورت گرفته، این است که این سریال اصلاح و سپس پخش شود. در این زمینه جلسات متعددی با محمد مسعود (تهیه‌کننده این سریال) داشته‌ایم و نکات لازم در حال جمع‌بندی است؛ البته آقای کمال تبریزی در حال حاضر مشغول ساخت پروژه سینمایی است و با صحبت‌هایی که شده است امیدواریم روال خوبی را طی کنیم.

*** سریال جدید مهران مدیری برای شبکه سه

مدیر شبکه سه سیما در ادامه از همکاری مهران مدیری و ساخت یک سریال جدید برای شبکه سه سیما خبر داد و گفت: پیش از این گفت‌وگوهایی با مهران مدیری داشتیم و یک تفاهم کلی برای این که کار جدیدی را آغاز کند صورت گرفت، اما شبکه تهران با گفت‌وگوهایی که با مهران مدیری داشت به نتیجه زودتری رسید و اولین کار مهران مدیری پس از شش سال در شبکه تهران خواهد بود.

*** بازگشت «کوله‌پشتی» و فرزاد حسنی به شبکه سه

زین‌العابدین درخصوص بازگشت برنامه «کوله پشتی» فرزاد حسنی به شبکه سه سیما گفت: در حال حاضر آقای زاهدی طرح‌های برنامه‌های «کوله‌پشتی» و «ویتامین 3» را ارائه کردند و در حال بررسی است اما هنوز به تفاهم نرسیده‌ایم. پیشنهاد آقای زاهدی برای اجرای این برنامه نیز خود فرزاد حسنی بوده است، اما باید بگویم که هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. علی ضیاء نیز قرار است در یک برنامه جدیدی با شبکه سه همکاری داشته باشد اما هنوز این برنامه مشخص نشده است.

*** سرنوشت سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار»

مجید زین‌العابدین در پاسخ به اینکه مجموعه «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» بالاخره در حال تولید است یا نه؟ توضیح داد: برنامه‌ریزی این مجموعه برای تولید و پخش آن در تابستان است، اما به هر حال در طول انجام کار ممکن است به مسائل غیرمترقبه‌ای بربخوریم از مسائل مالی گرفته تا اینکه مشکلی برای تیم سازنده بوجود بیاید و کار با خلل مواجه شود اما درخصوص تولید و پخش این مجموعه باید بگویم برنامه‌ریزی که صورت گرفته پخش آن در فصل تابستان خواهد بود.

*** ساخت یک سریال جدید در شبکه سه

مجید زین‌العابدین در ادامه این نشست از کلید خوردن سریال جدید «همه چیز آنجا» در شبکه سه سیما خبر داد و گفت: این سریال 50 قسمتی به کارگردانی سعید شاهسواری و با نظارت علیرضا افخمی ساخته خواهد شد.

وی همچنین درخصوص سریال 100 قسمتی «کیمیا» نیز توضیح داد: این سریال یک سریال پر پروداکشن است که فکر می‌کنم نزدیک به 300 نفر در این سریال مشغول به کار هستند. این سریال سه فاز را طی می‌کند و فکر می‌کنم به جهت وسعت پروداکشن، اولین فاز آن در فصل پاییز به پخش برسد.

زین‌العابدین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر پخش سریال «هفت سنگ» در ایام رمضان قطعی شود، دو بازیگر همزمان در دو سریال‌ رمضانی (مدینه و هفت سنگ) حضور خواهند داشت، پاسخ داد: حضور مهدی سلطانی و شنبم مقدمی در این دو سریال مشاهده می‌شود که شبنم مقدمی در هر دو سریال نقش اصلی را بر عهده دارد اما مهدی سلطانی در یکی از سریال‌ها نقش اصلی را بر عهده می‌گیرد و در سریال «مدینه» سیروس مقدم نقش کوتاهی دارد. ما نیز در شبکه سه و معاونت سیما با در نظر گرفتن این همزمانی تصمیم خواهیم گرفت که سریال «هفت سنگ» را برای پخش در رمضان انتخاب کنیم و یا سریال «شمعدانی».

*** فرهنگ دینی ، نشاط‌، سلامت اجتماعی‌ و پویایی اقتصادی‌

مجید زین‌العابدین در نشستی خبری با اهالی رسانه با اشاره به اینکه مناسبت‌ها در تلویزیون به صورت پروژه‌ای برنامه‌ریزی شده است‌، گفت: به پنج مناسبت در تلویزیون راهبردی و متمرکز پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: تابستان 93 یکی از این مناسبت‌هاست که با یک رویداد مهم دینی و پایان آن نیز با ولادت امام رضا(ع) همراه شده است؛ به همین دلیل برنامه‌های تابستانی واجد ویژگی‌های خاص است. از طرف دیگر با اوج بازی‌های جام جهانی تابستان را سپری می‌کنیم و از جهت سرگرمی و بازی‌های ورزشی نیز برنامه‌ریزی‌های تابستانی اهمیت دو چندانی دارد.

مسئول اعلام برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما در تابستان 93 شعار سیما را برای برنامه‌های تابستانی «فرهنگ دینی ، نشاط‌، سلامت اجتماعی‌ و پویایی اقتصادی‌» معرفی کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: سبک زندگی‌، مدیریت جهادی‌، توجه به آداب و سنن‌، بحث اقتصاد مقاومتی، موضوع ترویج و نشر اخلاقی، تربیت نشاط اجتماعی‌، واکاوی آسیب‌های اجتماعی عمدتا سرفصل‌هایی هستند که در ایام تابستان در خصوص آنها برنامه‌سازی خواهیم داشت.

*** پخش سه سریال ویژه در ایام رمضان

وی در ادامه به پخش سریال‌های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در پخش سریال‌های رمضانی صورت گرفته است، کاهش سریال‌های رمضانی است که حداکثر سه سریال ویژه ماه مبارک رمضان خواهیم داشت. علت این اقدام هم این است که هم سریال‌ها بهتر دیده شوند و هم مخاطبان به برنامه‌های مذهبی و عبادی خود و سایر برنامه‌های مناسبتی بپردازند.

وی درخصوص زمان پخش سریال‌های رمضانی گفت: در سنوات گذشته، سریال‌ها پس از افطار پخش می‌شد اما امسال قرار است یک سریال قبل از افطار و دو سریال دیگر پس از افطار پخش شوند.

زین‌العابدین اسامی سریال‌های رمضانی را اعلام کرد و گفت: شبکه یک سریال مدینه، شبکه دو سریال فاخته و یا جاده قدیم، شبکه سه سریال هفت سنگ و یا شمعدانی را در دستور پخش در ایام رمضان دارد.

*** پخش 9 سریال جدید پس از رمضان/ «معراجی‌ها» می‌آیند

مدیر شبکه سه در ادامه به اسامی سریال‌های پس از ایام رمضان نیز اشاره کرد و گفت: پس از ایام رمضان حدود 9 سریال جدید در نظر گرفته شده است. شبکه یک سیما سریال «معراجی‌ها» را پس از ایام رمضان پخش می‌کند. همچنین سریال «معمای شاه» نیز قرار است به صورت هفتگی پخش شود. شبکه دو سیما پخش سریال «دولت مخفی» را آغاز می‌کند، شبکه سه سیما سریال «دردسرهای عظیم» را پخش خواهد کرد. شبکه چهار «یاداشت‌های یک زن خانه‌دار» را برای تابستان دارد و شبکه پنج نیز «جاده چالوس» و مجموعه اپیزودیک «شاید برای شما اتفاق بیفتد «را پخش خواهد کرد.

*** پخش سریال «یوسف پیامبر(ع)» از شبکه تماشا

زین‌العابدین در بخش دیگری از این نشست برنامه‌های تابستانی شبکه‌های نسل جدید را معرفی کرد و گفت: شبکه‌های نسل جدید نیز برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای ایام تابستان داشته‌اند و به بازپخش پردرخواست‌ترین سریال‌ها از سوی مخاطبان خواهند پرداخت. در این راستا شبکه تماشا قرار است سریال‌های خانوادگی ایرانی‌، خارجی،‌ را در ساعت 18، سریال‌های ملودرام را در ساعت 19،‌ سریال‌های خارجی پلیسی را در ساعت 20،‌ سریال‌های طنز را ساعت 21 ‌و سریال‌های کره‌ای را ساعت 22 پخش کند.

وی همچنین از بازپخش سریال الف ویژه «یوسف پیامبر(ع)» در ساعات 23 از شبکه نمایش خبر داد.

***راه‌اندازی سه جشنواره فیلم تابستانی در تلویزیون

مسئول معرفی برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما در تابستان 93، همچنین از راه‌اندازی سه جشنواره فیلم تابستانی خبر داد.

او گفت: جشنواره «نود فیلم» هر شب قرار است ساعت 11 پخش شود. «عید تا عید» نیز عنوان جشنواره دیگری است که قرار است از نیمه شعبان تا عید فطر برگزار شود. همچنین جشنواره فیلم‌های سینمایی کودک نیز قرار است از شبکه دو سیما به روی آنتن برود.

*** پرداخت شبکه نمایش به سینمای کودک

او همچنین درباره برنامه‌های تابستانی شبکه نمایش نیز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: شبکه نمایش در ایام تابستان فیلم‌های سینمایی هندی، آثار کلاسیک‌ و همچنین اولین فیلم‌های کارگردانان مشهور را به روی آنتن خواهد برد. از ویژگی‌های این فیلم‌ها می‌توان به ملودرام خانوادگی و پرهیجان بودن و همچنین پرداختن به سینمای کودک اشاره کرد.

*** پخش چهار برنامه‌ی طنز برای تابستان

زین العابدین در تشریح برنامه‌های طنز تلویزیون در ایام تابستان نیز گفت: طنز «قند پهلو» از شبکه آموزشی هفت به روی آنتن خواهد رفت. «سیگنال موجود نیست»، نمایش «معدنی‌ها» و همچنین «هله هوله» عنوان طنز آیتمی جدید است که از تابستان به روی آنتن خواهد رفت.

*** تلویزیون سه ویژه برنامه افطار دارد

زین‌العابدین در بخش دیگری از این نشست به برنامه‌های افطار شبکه‌های مختلف سیما اشاره کرد و گفت: شهر باران ، ضیافت‌ و ماه عسل احسان علیخانی از جمله ویژه‌های برنامه‌های افطار تلویزیون در ایام ماه رمضان خواهند بود؛ البته شبکه‌های جام جم متناسب با زمان افطار و اقتضای مخاطبان آسیایی و اروپایی برنامه‌های افطاری خود را خواهند داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های سحرگاهی ایام رمضان نیز به برنامه «ماه خدا» اشاره کرد و گفت: این برنامه قرار است با اجرای حسن سلطانی در ایام صحنه به روی آنتن برود. شبکه دو نیز «سحر اولی‌ها» را خواهد داشت علاوه بر آن شبکه قرآن نیز برنامه شبانگاهی «نسیم اجابت» را خواهد داشت. همچنین هر شبکه برنامه‌ریزی ویژه لیالی قدر را نیز خواهد داشت.

مجید زین العابدین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شبکه‌های مختلف سیما در ایام رمضان گفت: هشت شبکه ترتیل یک جزء قرآن را از اماکن متبرکه خواهند داشت. شبکه دو نیز ترتیل مخصوص نوجوانان را خواهد داشت. همچنین جشن تکلیف و روزه‌داری نیز برای نوجوانان از دیگر ویژه برنامه‌های شبکه دو سیماست.

او همچنین از راه‌اندازی طرح 1448 نیز خبر داد و گفت: این طرح از نیمه شعبان تا ولادت امام رضا(ع) با همکاری همه شبکه‌ها و مراکز استانی و نهادهای قرآنی برگزار می‌شود.

مجید زین‌العابدین در پایان نشست از پخش مسابقات جدید تلویزیونی خبر داد و گفت: مکعب، نشان برتر‌، رکورد‌، سیمرغ‌، فوت و فن‌، ستاره 20 ‌، تاکسی تهران‌ و کتابخوانی از جمله مسابقاتی هستند که در ایام تابستان از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.

*** حاشیه‌ها

مجید زین‌العابدین در این نشست به این پرسش که رقم قرارداد خرید بازی‌های جام‌جهانی چقدر بوده است؟ پاسخی نداد و اشاره‌ای به این رقم نداشت.

وی همچنین در این نشست در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت فرزاد جمشیدی به تلویزیون، نسبت به برخی رسانه‌های خبری گله‌مند شد و گفت: در برخی رسانه‌های خبری انتشار خبرهایی را به ویژه درخصوص مجریان می‌بینیم که خودمان هم از آن خبر نداریم.

او همچنین در این نشست خطاب به نمایندگان رسانه‌های خبری به انتشار نادرست و غلط برخی خبرها اشاره و تصریح کرد: در انتشار خبر باید دقت زیادی صورت گیرد تا خبر از صحت لازم برخوردار باشد.

مدیر شبکه سه سیما همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا همزمان با پخش بازی‌های جام‌جهانی، برنامه‌های شبکه سه بر روی آنتن ماهواره قطع خواهد شد؟ به بیان این توضیح بسنده کرد: راجع‌ به پخش مسابقات فوتبال، مردم در سراسر محدوده کشور امکان تماشای مسابقات را از طریق شبکه سه دارند .(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
nazi
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
۰
۰
من از دیدن سریال های كره ای بسیار لذت می برم.اما متاسفانه سریال های كره ای كه در شبكه های سیما پخش میشوند یا تكراری هستند و یا كه خیلی خیلی كم پخش می شوند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها