مرد شیادی که به بهانه اعزام مردم به عتبات عالیات با فریب1200 نفر یک میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس آگاهی شهرستان بردسیر استان کرمان دستگیر شد.
کد خبر: ۶۷۹۰۹۸
1200 متقاضی سفر به عتبات در دام مرد شیاد

دادستان شهرستان بردسیر در ایـن باره به جام‌جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت و عنوان کرد، قصد سفر به عتبات عالیات را داشتم و با مردی آشنا شدم که ادعا می‌کرد در زمینه انتقال زائران به سفرهای زیارتی فعالیت می‌کند و قصد دارد در چند روز آینده کاروانی را به زیارت عتبات عالیات اعزام کند بنابراین افراد متقاضی مبلغ ناچیزی برای این سفر پرداخت می‌کنند، چون بخشی از هزینه سفر را یک مرد خیر متقبل شده است.

وی گفت: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد شاکی اعتمادش به آن فرد جلب شده و دو میلیون تومان به او پرداخت کرده و قرار بوده صاحب دفتر سیاحتی شاکی و یک نفر از اعضای خانواده‌اش را ثبت‌نام و با آن کاروان راهی کند، اما دیگر از آن مرد خبری نمی‌شود.

مهدی احمدی افزود: با دستور قضایی تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

در بررسی از پرونده‌ها مشخص شد شاکیان در دام فردی گرفتار شده‌اند که به قصد اعزام برای سفر به عتبات عالیات آنها را فریب داده و به شیوه‌ای مشابه آنها را به دام انداخته است.

وی یادآور شد: در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد تصویر رایانه‌ای از متهم فراری با همان فردی که پلیس در تعقیبش است، مطابقت دارد. در ادامه مشخص شد مرد کلاهبردار فاقد هرگونه فعالیت کاری در زمینه انتقال افراد به سفرهای زیارتی بوده و به طور غیرقانونی فعالیت می کرده است.

دادستان شهرستان بردسیر خاطرنشان کرد: به این ترتیب پاتوق‌های احتمالی متهم زیر نظر گرفته شد و چند روز پیش مخفیگاه جدید متهم در حالی شناسایی شد که او افراد دیگری را به دام انداخته و در حال کلاهبرداری از آنها بود بنابراین ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی وارد مخفیگاه متهم شدند و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی به کلاهبرداری از مسافران عتبات عالیات اعتراف کرد و گفت: تاکنون 1200 نفر را با این ترفند در شهرستان بردسیر و دیگر شهرهای استان کرمان به دام انداخته و با این روش یک میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.

احمدی با توصیه به مردم از آنها خواست اگر قصد سفر به مکان‌های زیارتی و عتبات عالیات را دارند در دفاتر سیاحتی و زیارتی مورد اطمینان و دارای مجوز برای ثبت‌نام کنند و از اعتماد به افراد ناشناس که ادعا می‌کنند در زمینه تشرف افراد به مکان‌های زیارتی فعالیت دارند خودداری کنند و پولی به آنها نپردازند. در صورت مشاهده فعالیت چنین افراد شیادی حتما موضوع را به پلیس یا دادسرای محل زندگی‌شان اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها