مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: میزان مصرف برق در ایران بسیار بالا و به طور متوسط چهار برابر مصرف جهانی است.
کد خبر: ۶۷۸۹۳۳
مصرف برق در ایران چهار برابر دنیا است

سید محمد هاشمی در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: ایران با 70 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده بیشترین ظرفیت تولید برق را در خاورمیانه دارا است.

وی با بیان اینکه ایران از نگاه تامین برق در دنیا دارای رتبه 14 است، افزود: ضریب نفوذ برق در ایران 99.9 درصد است در حالی که یک و نیم میلیارد از جمعیت دنیا از برق بی بهره اند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: شرکت توزیع برق تهران بزرگ دارای بیش از چهار میلیون مشترک و 35 درصد تاسیسات زمینی در بخش توزیع برق است.

هاشمی افزود: پیک بار تابستان گذشته 45 هزار مگا وات بود که 4 هزار مگاوات آن به عهده شرکت توزیع نیروی برق تهران بوده است البته تامین برق بیش از سه هزار و 700 مگاوات آن، در 17 روز و روزی 6 ساعت بوده است.

وی ساعات پیک برق در تابستان را از ساعات 11 تا 15 بعد ازظهر و شب​ها از ساعات 21 تا 23 اعلام کرد و افزود: صنعت برق تلاش های فراوانی جهت برق رسانی به مردم انجام می دهد اما تاسیساتی که در صنعت برق استفاده می شود بیشتر از جنس فلز بوده و دارای ظرفیت معین است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: در قبوض برق، قدرت قراردادی 15 آمپر درج شده که مشترکان حق دست کاری و افزایش آن را ندارند زیرا تاسیسات بر مبنای ظرفیت نصب شده است و دستکاری آن باعث قطع برق می شود.

هاشمی استفاده نکردن از تجهیزات پر مصرف را موثرترین راه در جهت نگهداری از تجهیزات برق دانست و افزود: هزینه برق با سه نوع تعرفه پرباری، کم باری و میان باری محاسبه می شود و نرخ ها در زمان کم باری برق ارزان تر بوده و بهتر است لوازم پرمصرف در این زمان مورد استفاده قرار گیرند.

مدیر عامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: باید در فرهنگ مصرف آب و برق دقت شود.

این مقام مسئول افزود: 10 هزارمگاوات از ظرفیت نیروگاهی کشور، آبی است که در صورت کمبود آب از این ظرفیت نمی توان بهره گیری کرد؛ ضمن آنکه با توجه به موقعیت جغرافیایی تهران بهتر است از کولرهای آبی استفاده شود و نیازی به کولرهای گازی که برق زیادی مصرف می کنند، نیست.

وی ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق را خاموش کردن لامپ اضافی عنوان کرد و گفت: با خاموش کردن لامپ های اضافی 2.5 میلیارد مگا وات در ساعت صرفه جویی شده است.

هاشمی افزود: سرمایه گذاری در صنعت برق نیازمند هزینه های هنگفتی است؛ البته 95 درصد تجهیرات توسط متخصصان این صنعت تهیه می شود.

مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ با یادآوری اقدامات انجام شده برای جایگزینی نیروگاه های بادی و خورشیدی به جای نیروگاه های فسیلی، افزود: بهره گیری از انر‍ژی های نو با توجه به کمبود سوخت فسیلی در دستور کار است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها