سایت soccerladuma از پیروزی ۲ بر یک ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به عنوان نقطه پر رنگ حضور در جام‌های جهانی یاد کرد.
کد خبر: ۶۷۸۲۰۰
پیروزی بر آمریکا، نقطه عطف حضور ایران در جام‌های جهانی

سایت جام جم ورزشی - تیم ملی فوتبال ایران در گروهی سخت در جام جهانی 2014 برزیل قرار گرفته که شامل تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین است. این تیم تلاش می‌کند تا برای نخستین بار در تاریخ به مرحله حذفی این رقابت‌ها راه پیدا کند.

تیم کارلوس کروش همچنین می‌خواهد در این تورنمنت به دومین پیروزی خود در جام‌های جهانی دست پیدا کند. آنها اولین و تنها پیروزی خود را در جام جهانی 1998 فرانسه مقابل تیم ملی آمریکا جشن گرفتند.

پیشینه حضور در جام‌های جهانی

ایران چهار بار در جام‌های جهانی حضور داشته که نخستین بار آن به سال 1978 آرژانتین بازمی‌گردد. 1998 فرانسه و 2006 آلمان نیز میزبان ایرانی‌ها بوده‌اند. نقطه پر رنگ حضور آنها در جام جهانی به پیروزی دو بر یک آنها مقابل آمریکا در سال 98 بازمی‌گردد. دیداری که به خاطر وجود مشکلات سیاسی بین دو کشور جذابیت ویژه‌ای یافته بود.

چطور صعود کردند

ایران در گروه A رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا حضور داشت و به عنوان تیم نخست به جام جهانی صعود کرد. بسیاری اما انتظار داشتند کره جنوبی به عنوان تیم صدرنشین صعود کند. خط دفاع قدرتمند آنها تنها دو گل در هشت دیدار مقدماتی خورد.

بازیکنان کلیدی

جواد نکونام، کاپیتان این تیم با بیش از 140 بازی ملی تجربه بسیار زیادی را به این تیم تزریق می‌کند. او در جریان دیدارهای مقدماتی موفق به زدن 6 گل شده است. رضا قوچان نژادِ ایرانی - هلندی که نخستین بازی خود برای ایران را در سال 2012 انجام داد نیز یکی از ستاره‌هایی است که در ترکیب ایران به میدان می‌رود. او در 9 دیدار نخست خود برای ایران موفق به زدن هفت گل شد.

و سرمربی ایران

سرمربی پیشین رئال مادرید در آوریل 2011 هدایت تیم ملی ایران را به دست گرفت و در نخستین دیدار مقدماتی جام جهانی با نتیجه چهار بر صفر موفق به شکست مالدیو شد. این مربی پرتغالی نقشی موثر در حضور برخی بازیکنان ایرانی داشت که در خارج از کشور حضور داشتند. دنیل داوری ایرانی - آلمانی، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد ایرانی - هلندی، استیون بیت آشور ایرانی - آمریکایی و امید نظری ایرانی - سوئدی.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی اس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
۰
۰
قابل توجه كروش كه فكر می كنه ما جام جهانی ندیده ایم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها