رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را ابلاغ کردند

رشد اقتصادی ، مبارزه با فساد ، افزایش توان دفاعی و کاهش حبس

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رویکرد برنامه ششم کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است، اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی بر لزوم فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی تاکید دارد.
کد خبر: ۶۷۷۷۸۷
بررسی برنامه ششم توسعه باید تا شهریور در مجلس به پایان برسد

در حاشیه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی ضمن افتتاح نمایشگاه عکس آغاز عصر نفت به مناسبت 5 خرداد سالروز کشف نفت در ایران و فوران نخستین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان گفت: 5 خرداد را به مردم مسجدسلیمان تبریک می گویم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که برپایی نمایشگاه مسجدسلیمان پندی باشد که سابقه تاریخی- صنعتی کشور به صورت دقیق‌تری فهم شود.

وی بیان کرد: اگر منابع کشورمان بر پایه فناوری علمی استوار نباشد، مشکلاتی خواهیم داشت و افراد می‌توانند این منابع را بر باد دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نمایشگاه گوشه‌ای از این فکر را نشان می‌دهد و این موضوع به تصویر کشیده شده است که مسجدسلیمان بخاطر منابع‌اش باید مورد توجه قرار گیرد. امروز بعد از صد سال باید بیش از گذشته به منابع این شهر توجه کرد. بخشی از این منابع مصرف شده و باید باقیمانده آن مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: نفت، یکی از سرمایه‌های مهم کشور است. ما یک کشور نفتی محسوب می‌شویم و باید از این سرمایه به صورت درست استفاده کنیم.

نماینده مردم قم افزود: استفاده درست از منابع نفتی این نیست که این سرمایه را در بودجه جاری مصرف کنیم، اما متاسفانه ثقل بودجه روی منابع نفتی و گازی است.

وی با تاکید بر اینکه از سیاست‌های کلی کشور در خصوص استفاده از منابع نفتی فاصله گرفته‌ایم، خاطر نشان کرد: برای تامین بودجه جاری باید از سایر فعالیت‌ها و منابع استفاده شود. منابع زیرزمینی باید صرف سرمایه‌های جدید شود، اما در این زمینه بخاطر رفتارهای نادرستی که معمولا در دولت‌ها انجام شده، بخش جاری متورم و این مشکلات بوجود آمده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی تاکید دارد، گفت: امروز فرصتی نیست که راجع‌به این موضوع بحث شود، زیرا شرایط کشور بخاطر تحریم‌ها این اجازه را نمی‌دهد که بتوانیم گام‌های بلندی در این زمینه برداریم، اما علی‌رغم همه محدودیت‌ها، جهت‌گیری‌هایی برای فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی وجود دارد.

لاریجانی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه بر لزوم فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی تاکید دارد، گفت: تدوین این برنامه باید در دولت آغاز شود. در مجلس هم، مرکز پژوهش‌ها بحث هایی در این زمینه دنبال خواهد کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: دولت باید کار خود را امسال در زمینه تدوین برنامه نهایی کند که وقت سال آینده مجلس صرف این موضوع شود. ما باید تا شهریور ماه بلکه زودتر بررسی برنامه ششم را در مجلس به اتمام برسانیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها