گزارش‌ رئیس مجلس در محضر رهبرمعظم‌انقلاب

۳۰۸ برنامه عملیاتی مجلس برای اقتصاد مقاومتی آماده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر صیانت مجلس از بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیانات معظم‌له درباره مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی باید فعال‌تر عمل کند.
کد خبر: ۶۷۷۷۸۴
بیانات رهبر انقلاب را صیانت می‌کنیم

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی 5 خرداد مجلس با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان گفت: من از بیانات مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که هم رویکرد مجلس را برای سال جاری به خوبی تدوین کرده و هم اولویت‌های مجلس مشخص کردند.

وی اضافه کرد: بیانات برنامه مدونی برای کمیسیون‌ها و کلیت‌ مجلس خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیانات خود را در 4 محور اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، توجه خاص به فرهنگ اسلامی و همچنین حمایت از پیشرفت‌های علمی و فناوری در کشور مطرح کردند که این 4 محور اساسی برای هم دولت و هم مجلس است.

همچنین حمایت از پیشرفت‌های علمی و فناوری در کشور مطرح کردند که این 4 محور برای دولت و مجلس محورهای اساسی به شمار می‌روند و لازم است آموزش مجلس در بخش پشتیبانی و حمایت از محور پیشرفت‌های علمی و فناوری در نشست خود با مسئولین اجرایی برنامه روشنی را تدوین کند چنانچه نقصی در قوانین وجود دارد رفع و در غیر این صورت نظارت‌های بیشتر صورت پذیرد تا این حرکت رو به جلو ادامه پیدا کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: همچنین در کمیسیون فرهنگی مسئله فرهنگ با حضور مسئولان فرهنگی باید مورد بررسی لازم قرار گیرد و در صورت نیاز قوانینی در برخی زمینه‌ها تدوین شود و نظارت لازم برای هزینه‌کرد بودجه‌های این بخش در همین مجرا یعنی اشاعه فرهنگ اسلامی انجام شود.

وی افزود: در ارتباط با موضوع اقتصاد مقاومتی نیز پیش از سازوکاری تهیه شد اما لازم است هم مرکز پژوهش‌ها به عنوان دبیرخانه فعال‌تر عمل کند و هم آقای باهنر که از طرف هیأت رئیسه این مسئولیت را به عهده گرفته که با کمک کمیسیون‌های مختلف برنامه هر بخش را مشخص کند که البته تا آنجا که من اطلاع دارم در زمینه قوانین بررسی‌های اولیه را انجام داده که انشاءالله با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: در زمینه مبارزه با فساد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود ستاد مبارزه با فساد باید فعال‌تر عمل کند و نمایندگان مجلس نیز که در این ستاد حضور دارند باید پیگیر امور باشند و کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز نظارت‌های جدی در کار مسئولین اجرایی را باید داشته باشند و مطابق ماده 206 آئین‌نامه داخلی مجلس اگر مورد تخلفی مشاهده شد، به مجلس گزارش دهند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر موضوع جمعیت تاکید داشتند که کمیسیون فرهنگی و بهداشت و درمان با مشارکت یکدیگر گزارش خود را در بحث جمعیت تکمیل کردند و این گزارش به مجلس ارائه شده است.

وی افزود: یک مشکل اساسی بر سر راه طرح کمسیون فرهنگی در بحث جمعیت وجود دارد و آن بار مالی این طرح است که باید با تفاهم با دولت این موضوع مرتفع شود.

لاریجانی اظهار داشت: هیأت رئیسه مجلس نیز درس‌های لازم را در این زمینه خواهد داشت و زمان‌بندی تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مشخص خواهد شد تا هر کمیسیونی در چه زمانی کارها را به مجلس ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: بیانات رهبری یک سرمایه مهم برای نمایندگان و مجلس است و انشاءالله از آن صیانت خواهیم کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها