فوت و فن‌های خانه‌داری

۵ کاربرد دیگر روغن زیتون در خانه

همیشه یک بطری روغن زیتون در آشپزخانه موجود است که معمولا برای سالاد و پخت و پز استفاده می‌شود با این حال روغن زیتون را می‌توان در موقعیت‌های مختلف و برای امور مختلف دیگری نیز استفاده کرد.
کد خبر: ۶۷۶۰۷۲
۵ کاربرد دیگر روغن زیتون در خانه

جام جم سرا:
برخی از کاربردهای روغن زیتون عبارتند از:

۱- براق کردن
مخلوط روغن زیتون با مقداری آب لیمو و مالش آن به چوب با یک پارچه نمناک سبب درخشانی وسایل چوبی می‌شود.

۲- حذف رنگ
اگرمی‌خواهید مواد شیمایی رنگی لاک و... را از روی پوستتان از بین ببرید با کمی روغن زیتون می‌توانید این کار را انجام دهید. روغن زیتون همچنین برای برطرف کردن سیاهی روی پوست نیز بسیار تاثیرگذار است.

۳- تهویه چرم
برای از بین بردن چین و چروک‌های روی چرم با ۴/۱ فنجان روغن زیتون و آب و اسپری کردن آن روی مواد چرمی می‌توانید از معجزه‌های آن بیشتر بهره‌مند شوید.

۴- پاک کردن آرایش
زیتون دارای خواص زیادی است که به ترمیم پوست و پاک کردن آرایش بسیار کمک می‌کند و این روغن شباهت زیادی به پوست طبیعی انسان دارد.

۵- نرم کننده مو
روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی و نرم کننده مو می‌باشد و یک قاشق چای خوری از این روغن می‌تواند به صورت حیرت آوری مو‌هایتان را زیبا و خوش حالت کند و بدون استفاده از هیچ گونه شامپوی شیمیایی می‌توانید شوره سر را نیز درمان کنید. (سلامانه)

*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوما به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها