تیم ملی راگبی به دور سوم انتخابی المپیک رسید

بازگشت راگبی‌بازان ناامید با طلا

کد خبر: ۶۷۵۶۳۲
سال سخت راگبی در میادین بین‌المللی

راگبی، جذاب و پرهیجان بوده و این روزها در سراسر جهان علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است. از خصوصیات بارز این ورزش باید به ابعاد پرورشی، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای آن پرداخت که دارای قابلیتی منحصر به‌فرد است و در زمین‌های فوتبال بازی می‌شود.

راگبی در ایران به عنوان فوتبال آمریکایی شناخته شده، اما رفته‌رفته این ورزش جایگاه خود را در بین جوانان بازمی‌یابد که طالب تحرک، هیجان، سرگرمی، مهارت، تفریح و تمرکز هستند. چندصباحی است راگبی ایران در غرب آسیا فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و در سطح آسیا نیز با رقبای صاحب‌نام خود مبارزه می‌کند. این ورزش، سال گذشته بعد از سپری‌کردن موفقیت‌های درخور توجه امسال به دنبال پیشرفت‌های تازه در سطوح مختلف است. یکی از مهم‌ترین نکات راگبی در شهرهای متعدد آموزش است. در بعد آموزش از بهترین نیروهای انجمن برای آموزش راگبی استفاده می‌شود که در این بین، راگبی توسط کاپیتان باسابقه تیم ملی با داشتن تحصیلات آکادمیک آموزش داده می‌شود. با افزایش تعداد مدرسان راگبی، این انجمن گام‌های محکم بعدی را برای گسترش علمی این ورزش برمی‌دارد. در بخش بین‌الملل، انجمن راگبی عضو رسمی فدراسیون آسیایی و جهانی و در تلاش است بتواند با همکاری و رایزنی‌های بین‌المللی، میزبانی مسابقات آسیایی را از آن ایران کند. انجمن راگبی میزبانی را با هدف قرار گرفتن در جمع شش تیم برتر آسیا می‌خواهد. این امر میسر نمی‌شود مگر با همکاری و همیاری جامعه ورزش بویژه راگبی و کمیته‌های استانی تا توانمندی‌های این ورزش را افزایش دهند. راگبی تاکنون با تیم 15 نفره در مالزی و در سید 2 مقام سوم را به دست آورد. اعزام تیم‌های آقایان و بانوان هفت نفره به کشور هندوستان و گرفتن عناوین نهم و دهم و همچنین اعزام تیم آقایان هفت نفره به امارات برای بازی‌های غرب آسیا از دیگر برنامه‌های انجمن در بعد بین‌الملل بود که برای اولین بار در تاریخ راگبی ایران، تیم ملی در جایگاه نخست رقابت‌های این منطقه ایستاد.

راگبی ایران با وجود علاقه‌مندی در بین جوانان ظرفیت‌های زیادی دارد و مانند ورزش‌های تیمی می‌تواند در آسیا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. بسکتبال، والیبال یا هندبال که امروز پز جهانی شدن آن را می‌دهیم، حداقل با سابقه 40، 50 سال به جایگاه کنونی رسیده‌اند، اما راگبی در ایران سابقه طولانی ندارد، بنابراین باید خانواده این ورزش صبور باشند و کارشناسانه با فعالیت‌ها و موفقیت‌ها و روند رو به رشد راگبی برخورد کنند. سال 93، سالی سخت و سرنوشت‌ساز برای راگبی ایران است، چون برنامه‌های متعدد بین‌المللی برای این ورزش در راه بوده و برای نتیجه‌گیری نیاز به همدلی و کار بیشتر است. باشگاه‌های راگبی در سراسر ایران می‌توانند استعدادهای ناب این ورزش را به تیم‌های ملی معرفی کنند تا ورزش ایران بتواند همچون موفقیت‌های سال گذشته شاهد هنرنمایی جوانان بااستعداد ایرانی در میادین آسیایی راگبی باشد.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها