۲۸ محله خرم آباد بافت فرسوده دارد

خطر بیخ گوش شهر ۴۰۰ هزار نفری

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

شناسایی 4167 هکتار بافت فرسوده در تبریز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از کل مساحت تبریز 10.6 درصد محله بافت فرسوده و 6.3 درصد سکونتگاه غیررسمی است، گفت: حدود چهار هزار و 167 هکتار بافت فرسوده در استان آذربایجان شرقی شناسایی شده است.
کد خبر: ۶۷۵۲۰۱
شناسایی 4167 هکتار بافت فرسوده در تبریز

محمدسعید ایزدی در خصوص بازدید اخیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی در حوزه بافت فرسوده، گفت: در 30 شهر این استان محله ها و محدوده های هدف به مساحت حدود 4 هزار و 167 هکتار شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی شناسایی شده در سه شهر این استان هم در 2 هزار و 544 هکتار واقع شده اند، افزود: سکونتگاه‌های غیر رسمی شناسایی شده شهر تبریز نیز در 17 محله به مساحت 1500 هکتار است که 6.3 درصد از کل شهر تبریز را تشکیل می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از کل مساحت تبریز 10.6 درصد بافت فرسوده است، گفت: طرح اسکان پایا به منظور بهسازی و نوسازی محلات هدف استان آذربایجان شرقی با مشارکت ساکنان این محلات در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهر ایران افزود: این طرح با رویکرد توانمندسازی و به صورت پایلوت در محله عباسی و شربت زاده که پهنه‌های شرقی، شمالی و غربی تبریز را شامل می‌شود، به اجرا می رسد.

وی به تخصیص وام نوسازی، اعمال تخفیف 100 درصدی پروانه ساختمانی، برنامه اطلاع رسانی، آموزش و همکاری با نهادهای عمومی از طریق دفاتر خدمات نوسازی محلات اشاره کرد و گفت: طرح مجموعه تاریخی مسجد کبود تبریز که مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است، پیشرفت 90 درصدی دارد.

ایزدی با بیان اینکه طرح مجموعه میدان شهید بهشتی نیز با پیشرفت 95 درصدی در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: طرح جدید مجموعه میدان صاحب آباد تبریز با مشارکت شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تبریز آغاز می‌شود که در مرحله شروع عملیات طراحی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های دولت در سکونتگاه های غیررسمی آذربایجان شرقی، افزود: این اقدامات در حوزه توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی است و مبلغ هزینه شده در این حوزه تا کنون بالغ بر 92 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 20 هزار واحد تسهیلات در قالب وام نوسازی به استان آذربایجان شرقی اختصاص داده شده است، گفت: براین اساس، تعداد 18 هزار و 188 واحد منجربه عقد قرارداد با بانک‌های عامل اعم از تجارت، رفاه، صادرات، ملت، ملی، سپه و مسکن شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها