فروزش سریالش را بر اساس داستان‌‌های مرادی کرمانی کارگردانی می‌کند

سریال‌سازی کارگردانان سینما برای شبکه 2

شبکه دو برای تولید سه سریال در فصل تابستان آماده می‌شود که در تمامی آنها به خانواده و مسائل آن پرداخته شده است.
کد خبر: ۶۷۵۱۹۷
سریال‌سازی کارگردانان سینما برای شبکه 2

مهدی کرم‌پور، مازیار میری و ابراهیم‌ فروزش کارگردانی تازه‌ترین سریال‌های شبکه دو را به‌عهده دارند و اکنون انتخاب بازیگر و لوکیشن این سریال‌ها در حال انجام است.

به گفته مسعود صباح مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو، کرم‌پور که پیش از این سریال «یک تکه زمین» را برای تلویزیون ساخته، کارگردانی سالار را به‌عهده دارد. گاهی به پشت‌سر نگاه‌کن به کارگردانی مازیار میری ساخته می‌شود که قبلا سریال فرات را برای شبکه دو و سریال «گاوصندوق» را برای شبکه سه ساخته است و سریال «زیر نور شمع» اولین سریالی است که ابراهیم فروزش برای تلویزیون کارگردانی می‌کند.

خانواده مطلوب در «سالار»

سالار که تصویربرداری آن از اواخر خرداد یا اوایل تیر در تهران آغاز می‌شود، به تهیه‌کنندگی محمدعلی اسلامی ساخته می‌شود.مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو درباره این سریال گفت: این سریال به کارگردانی مهدی کرم‌پور و براساس فیلمنامه‌ای از خسرو نقیبی و آرش خوشخو ساخته می‌شود.

صباح ادامه داد: سالار در 25 قسمت و در تهران و خوزستان ساخته می‌شود و داستان صاحب یک موسسه مالی را روایت می‌کند که هم معتمد مردم و هم صاحب یک هیات عزاداری است. او در آستانه ماه محرم درگیر ماجرایی می‌شود که او را به زمان جنگ برمی‌گرداند. به گفته این مدیر، از آنجا که شبکه دو خانواده معیار و تراز ایرانی را مدنظر قرار می‌دهد در سریال سالار ضمن ارائه داستانی درباره مفاسد اقتصادی به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی نیز توجه می‌شود. صباح درباره زمان پخش سالار گفت: این سریال برای پخش در دهه دوم ماه محرم از شبکه دو در نظر گرفته شده است.

تکیه بر توانمندی جوانان

براساس توضیحات این مدیر، سریال «گاهی به پشت‌سر نگاه کن» یک ملودرام خانوادگی است که در 30 قسمت براساس فیلمنامه‌ای به قلم محمود محمدسلطانی و مسعود کرمی ساخته می‌شود. کارگردانی این سریال را مازیار میری به‌عهده دارد و رضا انصاریان آن را تهیه می‌کند.

صباح درباره داستان این فیلمنامه گفت: در این سریال، خانواده محور اصلی داستان‌ است و ماجراهای آن در اواخر دهه‌60 و زمان حال روایت می‌شود. گاهی به پشت‌سر نگاه کن، ماجراهای مردی به نام حسین تابش را به تصویر می‌کشد که یک کارخانه قطعه‌سازی دارد و با اعتماد به نخبگان و مهندسان ایرانی تلاش می‌کند کارخانه را حفظ و تولید را افزایش دهد.به گفته صباح، تکیه بر توانمندی‌های جوانان ایرانی و حمایت از تولید داخلی، محور اصلی این سریال است و احتمالا ابتدای تابستان تصویربرداری آن آغاز خواهد شد.

«زیر نور شمع» با هوشنگ مرادی‌کرمانی

سریال دیگری که شبکه دو بزودی تولید آن را آغاز می‌کند «زیر نور شمع» نام دارد و براساس قصه‌های هوشنگ مرادی‌کرمانی تولید می‌شود. به گفته مسعود صباح، نگارش فیلمنامه این سریال از سوی گروهی از نویسندگان به سرپرستی ابراهیم فروزش انجام شده و اکنون بازنویسی فیلمنامه در حال انجام است.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو درباره این سریال توضیح داد: تهیه‌کنندگی زیر نور شمع را علیرضا سبط‌احمدی به‌عهده دارد.سبط‌احمدی و ابراهیم فروزش پیش از این کارهای مشترکی در سینما داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های سینمایی سنگ اول و شیر تو شیر اشاره کرد. حالا این گروه از تجربیات و همکاری‌های قبلی برای ساخت یک سریال تلویزیونی بهره می‌برد.

صباح درباره این سریال گفت: این سریال ساختاری خاص دارد؛ هر قسمت از آن کاملا مستقل است، اما در عین حال یک خط محوری همه قصه‌های این سریال را به هم پیوند می‌دهد. در واقع شخصیت‌ها و لوکیشن‌هایی در این سریال وجود دارند که بین قسمت‌های مختلف پیوند ایجاد می‌کند.

وی افزود: بعد از سال‌ها که سریال قصه‌های مجید از تلویزیون به نمایش درآمد، دوباره داستان‌هایی از هوشنگ مرادی‌کرمانی به صورت سریال ساخته می‌شود که یک سریال خانوادگی است و مانند همه آثار مرادی‌کرمانی مناسبات ساده، شیرین و قابل باور اعضای خانواده‌ها را به نمایش می‌گذارد.

براساس توضیحات صباح، تصویربرداری این سریال در 15 قسمت، تابستان امسال آغاز می‌شود و قصه‌های آن از بین 20 قصه از هوشنگ مرادی‌کرمانی انتخاب شده است.

صباح تاکید کرد: گرچه همه قصه‌های آقای کرمانی به مناسبات بین اعضای خانواده توجه دارد، اما سعی کرده‌ایم داستان‌هایی انتخاب کنیم که به ماموریت شبکه نزدیک‌تر و هم برای نوجوانان و هم برای خانواده‌ها جذاب باشد.

سریال‌های سالار، گاهی به پشت‌سر نگاه کن و زیر نور شمع از سوی کارگردان‌هایی ساخته می‌شوند که بیشتر در سینما فعال هستند. در بین آنها مازیار میری بیشترین همکاری را با تلویزیون داشته و آن هم ساخت فقط دو سریال بوده‌است. مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو درباره همکاری با این کارگردان‌ها گفت: در واقع این همکاری دوطرفه بوده‌ است؛ علاوه بر این‌که تلویزیون به جذب کارگردان‌های خوب تمایل دارد، این دوستان هم علاقه داشتند با تلویزیون همکاری کنند. وی توضیح داد: مازیار میری و مهدی کرم‌پور تجربه‌های خوبی از همکاری با تلویزیون دارند و با ابراهیم‌فروزش هم از مدت‌ها پیش درباره سریال زیر نور شمع مذاکره و جلسات متعددی داشته‌ایم.

این مدیر تاکید کرد: همکاری با کارگردان‌های خوب از حوزه‌های مختلف با دیدگاه‌های متفاوت از خواسته‌های ماست. در طول سال‌هایی که شبکه دو تلاش می‌کرد در عین برنامه‌سازی ماموریتش به عنوان شبکه خانواده را جابیندازد و به برنامه‌سازان معرفی کند، با کارگردان‌های زیادی همکاری داشته است.وی ادامه داد: خوشبختانه در این مدت کسانی که با شبکه دو همکاری داشتند، با ماموریت‌های این شبکه آشنا شده‌اند و به همین دلیل عمدتا ایده‌هایی به این شبکه ارائه می‌شود که متناسب با ماموریت‌های شبکه است. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها