ستاد دیه کشور اعلام کرد:

تهران رتبه اول زندانیان نفقه

کشاورز شمالی در انتظار کمک هموطنان است

گاو رمیده و صاحب رنجیده

هفت هزار و 500 نفر از هموطنان اکنون به خاطر ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان به سر می برند.
کد خبر: ۶۷۴۷۶۶
گاو رمیده و صاحب رنجیده

این افراد به دلیل عجز در پرداخت بدهی یا دیه با حسرت حضور در جمع خانواده هایشان، عمر خود را در پشت میله های سرد زندان سپری می کنند تا شاید خیری از راه رسیده و موجبات آزادی آنان را از زندان فراهم کند.

اغلب این افراد نیازمند و آبرومند هستند که به دلیل یک حادثه ناخواسته یا وقوع حادثه ای ناگهانی در موضوعات روزمره ای چون تصادف رانندگی، حوادث کارگاهی، صدور چک های بلامحل (غیرکلاهبرداری) یا قبول مهریه های پرداخت نشدنی و البته معقول، بدون پشتوانه مالی و بدون پشتیبان معنوی در زندان های کشور حبس هستند.

یکی از این زندانیان فرد روستایی و کشاورزی است که به خاطر برخورد یک موتورسوار با گاوش این روزها در پشت میله های زندان روز را به شب می رساند.

در جریان این تصادف، هم موتور سوار و هم گاو این کشاورز تحت پوشش نهادهای حمایتی می میرند و در نهایت این کشاورز به پرداخت 150 میلیون تومان دیه محکوم شده و اکنون به خاطر مشکل مالی در زندان بسر می برد.

سید اسدالله جولایی رییس ستاد دیه کشور در همین ارتباط گفت : «الف. ح» کشاورز بی سوادی است که زمستان پارسال در راه بازگشت از مزرعه در کنار جاده با دو راس گاو در حال حرکت بود که یکی از گاوها با شنیدن صدای موتوری که زن و شوهری بر ترک آن سوار بودند، به داخل جاده منحرف شده و با این موتورسیکلت برخورد می کند.

وی افزود: مرد موتورسوار در همان لحظه جان خود را از دست داده و همسرش نیز که به عنوان همراه با او سوار بر موتور بوده آسیب جدی می بیند.

به گفته رییس ستاد دیه کشور، طبق استعلامات به دست آمده هر چند علت فوت تنها به این برخورد مربوط نمی شود و علت اصلی، پرت شدن متوفی و برخورد آن با یک دستگاه خودروی پرایدی اعلام می شود که در همان لحظه در مسیر مخالف این موتور سوار در حرکت بوده، اما طبق احکام صادره مسبب اصلی این حادثه تلخ حرکت ناگهانی گاو به سمت جاده تشخیص داده می شود.

وی افزود: طبق گزارش های مکتوب این پرونده گاو نیز در زمان تصادف از بین می رود و صاحب گاو (مددجوی نیازمند) با عنوان قتل غیرعمد ناشی از بی احتیاطی در نگهداری احشام به پرداخت دیه کامل به مبلغ 150 میلیون تومان محکوم می شود.

جولایی گفت: زندانی مزبور که سه ماه است در زندان رشت تحمل کیفری می کند، دارای سه فرزند دختر و یک فرزند پسر است و در حال حاضر خانواده او بی سرپناه و بی پشتوانه مالی در انتظار کمک های مردمی خیرین خداجوی کشور برای پرداخت دیه هستند.

وی افزود: امرار معاش خانواده این مددجو صرفا از طریق یک قطعه زمین کشاورزی کوچک تأمین می شود.

جولایی در ادامه از پرداخت بخش کمی از دیه توسط برخی نیکوکاران خبر داد و گفت: امیدواریم با قبول بقیه مبلغ دیه هر کدام از ما نیز بتوانیم در آزادی هموطن نیازمند، یاری گر ستاد دیه کشور باشیم.

ستاد دیه کشور در 24 سال گذشته این افتخار را داشته است که با کمک های مردم نوع دوست کشورمان و حمایت های مسوولان بیش از 77 هزار نفر از همین زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را در سطح کشور از زندان آزاد کرده و به آغوش پرمهر خانواده بازگرداند.

ارمغان این ستاد مردم نهاد که همواره نوید آزادی به خانواده های چشم انتظاری بوده در ماه رجب (ماه خدا)، بیش از پیش میزبان قدم هایی است که از بی یاوری پژمرده اند.

شماره حساب 74/74 جام بانک ملت (شعبه مستقل مرکزی) و حساب 0155550000004 سیبای بانک ملی ایران به شماره کارت 7503 – 9951 – 9911 – 6037 به نام ستاد دیه کشور، آماده دریافت کمکهای نقدی شما نیک اندیشان برای آزادی زندانیان نیازمند مورد حمایت ستاد دیه است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها