توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی

دستگاه کشت سلولی با ظرفیت بالا ساخته شد

یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید منیزیم خالص و تدوین دانش فنی، بومی سازی و ساخت اولین واحد تولید این فلز در کشور شد.
کد خبر: ۶۷۴۷۴۰
ایران به دانش فنی تولید منیزیم دست یافت

مهدی کشمیری - رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه منیزیم هشتمین فلز فراوان در پوسته زمین و سومین عنصر فراوان در آب دریا است، گفت: منیزیم سبک ترین فلز سازه ای جهان و دانسیته آن 2.3 دانسیته آلومینیوم است.

وی با بیان اینکه منیزیم خالص به عنوان یک احیاءکننده مناسب برای تولید فلزاتی از قبیل اورانیوم، زیرکونیوم و تیتانیم استفاده می شود، افزود: همچنین آلیا‍ژهای آن دارای خواص منحصر بفردی از قبیل دانسیته پایین، مقاومت به خوردگی بالا و استحکام مناسب می باشند که در ساخت قطعات موشک، هواپیما و خودرو استفاده می شوند.

کشمیری گفت: با توجه به مواد اولیه فراوان و همچنین روند رو به رشد جهت مصرف این ماده در صنایع آلومینیوم سازی، نفت و گاز و صنایع هوایی کشور، تدوین دانش فنی و تولید این فلز استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به تولید این فلز سبک در شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: فاز مطالعاتی جهت تولید این ماده از سال 1388 آغاز شد و در سال 1390 اولین خط تولید منیزیم توسط متخصصین این شرکت طراحی و آغاز به ساخت شد.

وی افزود: درسال 1392 اولین واحد تولید منیزیم خالص با دانش فنی کاملا بومی شده، آغاز به کار کرد که پیش از این دانش فنی تولید این ماده در جهان تنها در اختیار کشورهای کانادا، چین، آمریکا، روسیه و ژاپن قرار داشت.

کشمیری با بیان اینکه خط تولید منیزیم خالص توسط شرکت دانش بنیان احیای مواد نوین در سال 1389 طراحی و در سال 1391 عملیات ساخت آن به پایان رسید، گفت: خط تولید منیزیم خالص شامل سیستم کوره، سیستم وکیوم و راکتور احیاء می باشد و از مزایای آن نسبت به نمونه خارجی مصرف انرژی کمتر، بهبود سینتیک واکنش، انتقال بهتر جرم و حرارت و طولانی تر شدن عمر دستگاه نسبت به روش های مرسوم می باشد.

رییس این مرکز علم و فناوری افزود: در سیستم های مشابه، سیکل تولید منیزیم 10 تا 12 ساعت می باشد ولی در سیستم طراحی شده شش ساعت است و این مسئله منجر به افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها