پس از پایان دور چهارم مذاکرات ایران و 1+5

ریابکوف: مذاکرات سازنده اما بدون پیشرفت بود

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به حاکمیت فضای مثبت در این دور از مذاکرات ایران و 1+5 گفت: مذاکرات باید در آینده نزدیک از سر گرفته شود.
کد خبر: ۶۷۴۳۱۱
ریابکوف: مذاکرات سازنده اما بدون پیشرفت بود

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از پایان دور چهارم مذاکرات ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران گفت: ایران و شش کشور جهان نتوانستند در این دور از مذاکرات به پیشرفتی دست یابند و این دور از مذاکرات به پایان رسید، اما مذاکرات کاملا سازنده بود اما هنوز دو طرف نتوانسته‌اند پیشرفتی در نوشتن توافق داشته باشند.

وی ادامه داد: در این دور از مذاکرات درک متقابل وجود داشت و مذاکرات باید در آینده نزدیک از سر گرفته شود. مذاکرات ایران و 1+5 به سمت جلو حرکت کرد اما بسیار دشوار بود.

ریابکوف اضافه کرد: فضای خوبی در مذاکرات حاکم بود و مباحث مختلفی در فضای حسن نیت مطرح شد، اما هر دو طرف بسیار کند و آرام حرکت کرده و مذاکرات بسیار دشوار بود.

به نوشته این خبرگزاری،‌ موفقیت در مذاکرات ایران و 1+5 می‌تواند باعث عادی سازی روابط تهران واشنگتن پس از 35 سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شود.

دو طرف خواهان دستیابی به توافق تا 20 جولای هستند، اما ممکن است روند دستیابی به این توافق طولانی‌تر شود اما تندروهای هر دوطرف یعنی اعضای کنگره آمریکا و برخی از محافظه‌کاران در ایران نسبت به روند مذاکرات مشکوک بوده و بی‌صبر هستند. در مقابل جمهوری اسلامی ایران که همواره اعلام کرده است به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست می‌خواهد تمام تحریم‌های غرب در سازمان ملل برداشته شود.ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها