دروازه‌بان تیم ملی ایران گفت: دروازه‌بانان ایران می‌توانند بهترین گلرهای جام جهانی باشند.
کد خبر: ۶۷۳۹۹۷
داوری: دروازه‌بانان ایران می‌توانند بهترین گلرهای جام جهانی باشند

سایت جام جم ورزشی - در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز رقابت‌های جام جهانی همچنان خیلی نمی‌توان در مورد اینکه کدام دروازه‌بان ایرانی در این رقابت‌ها درون دروازه تیم ملی خواهد ایستاد، گمانه‌زنی خاصی انجام داد، هرچند که عده‌ای عقیده دارند دنیل داوری به خاطر حضور در سطح اول فوتبال دنیا و لیگ مطرحی چون بوندس لیگا از شانس اول حضور در دروازه تیم ملی در برزیل برخوردار است. با این حال دنیل اعتقاد دارد که صرف حضور در بوندس‌لیگا ضمانت حضور در دروازه تیم ملی در جام جهانی نیست و تیم ملی ایران، دروزاه‌بان‌های قدرتمندی دارد که هرکدام از آنها می‌توانند در بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبالی جهان در قفس توری تیم ملی قرار گرفته و دروازه ایران را بیمه کنند.دنیل پس از سپری کردن یک فصل فشرده که البته برای این دروازه‌بان با ناراحتی و غم سقوط به پایان رسید، آخرین روزهای حضورش در آلمان را سپری می‌کند. او فردا عازم اتریش است تا به جمع ملی‌پوشان ایران در اردوی این تیم بپیوندد.

بر همین اساس گفت و گویی را با داوری، دروازه‌بان ایرانی برانشوایگ ترتیب دادیم که متن آن در زیر می‌آید:

ابتدا در خصوص سقوط برانشوایگ از بوندس‌لیگا صحبت کن.

سقوط برانشوایگ یک اتفاق ناخوشایند هم برای من و هم برای تیم بود، البته پتانسیل تیم هم برای حضور در این رقابت‌‌ها خیلی بالا نبود و مسلماً اینکه برانشوایگ برای قهرمانی بوندس‌لیگا بسته نشده بود. بوندس‌لیگا نیز یکی از بهترین‌های لیگ جهان محسوب می‌شود که سطح بسیار بالایی دارد و بازیکنان بزرگ و مطرح زیادی در آن حضور دارند که باید برای مقابله با آنها بسیار آماده باشید.البته در فصلی که گذشت قدرت تیم ما در مقابل تیم‌های بزرگی مانند بایرن مونیخ، دورتموند و سایر تیم‌های بزرگ آلمان قابل قیاس نبود، با این حال تیم ما تمام سعی خودش را کرد اما متأسفانه زور ما به تیم‌های قدرتمند بوندس‌لیگا نرسید. در نهایت هم سقوط از بوندس لیگا برای همه ما و هوادارانمان بسیار ناراحت کننده بود.

در خصوص آخرین وضعیتت هم توضیح می‌دهی؟

بعد از پایان بازی‌‌های بوندس‌لیگا با کسب اجازه از کادرفنی تیم ملی و سرمربی این تیم یعنی کارلوس کروش، چند روز کوتاهی را صرفاً استراحت کردم تا پس از سپری کردن یک فصل سخت و فشرده به بدن و ذهنم استراحت داده و بتوانم در کنار خانواده‌ام باشم چراکه در طی فصل گذشته به خاطر اهمیت و فشردگی مسابقات، خیلی نتوانستم در کنارشان باشم.

از چه زمانی به اردوی تیم ملی اضافه خواهی شد؟

روز شنبه به اتریش خواهم رفت.

برای حضور در اردوی اتریش در آستانه رقابت‌های جام جهانی آماده هستی؟

مطمئنا در اردوی اتریش با تمرینات سخت و حرفه‌ای کادرفنی تیم ملی مواجه خواهم شد که البته از آن هم استقبال می‌کنم.

برای فصل آینده در فوتبال آلمان می‌مانی یا قصد ترک این کشور را داری؟ البته بسیاری از فوتبالیست‌های حاضر در برزیل ترجیح می‌دهند سرنوشت فصل بعد خود را بعد از جام جهانی مشخص کرده تا در صورت درخشش در جام جهانی، به تیم‌های بزرگ‌تر و بهتری بپیوندند.

در خصوص مسائل باشگاهی یا حضور یا عدم حضور در فوتبال آلمان و در کل در خصوص این طور مسائل خیلی تمایلی به صحبت کردن و حتی فکر کردن ندارم و در حال حاضر تمام اولویت و تمرکزم فکر کردن به تیم ملی، جام جهانی و قرار گرفتن در لیست 23 نفره تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل است.

خودت را تا چه اندازه برتر از دروازه‌بان‌های ایرانی می‌دانی؟ عده‌ای معتقدند تحت هر شرایطی دروازه‌بان اول تیم ملی در جام جهانی برزیل شما هستی. در این مورد چه نظری داری؟

در فوتبال هیچ چیزی قطعی نیست و تنها چیزی که برایم قطعی است، این هست که الان تمام تلاشم را بکنم تا در لیست نهایی تیم ملی باشم و بتوانم اعتماد کادرفنی و کروش را به دست بیاورم.حضور در جام جهانی بزرگ ترین آرزوی هر فوتبالیست بوده و برای هر بازیکنی این حضور رویایی تلقی می‌شود اما اینکه چون در آلمان بازی می‌کنم یا در بوندس‌لیگا تمرین می‌کنم، باعث نمی‌شود تا از حالا خودم را مسافر جام جهانی بدانم، چون ایران دروازه‌بان‌های قدرتمند و خوبی مانند رحمان احمدی، سوشا مکانی و علیرضا حقیقی و سایرین را دارد که مطمئنا هر کدام از ما در جام جهانی در درون دروازه تیم ملی باشیم تمام تلاش خودمان را برای حفاظت از دروازه‌ تیم ملی خواهیم کرد. تنها هدف بازیکنان تیم ملی ایران قطعا این است که در جام جهانی بتوانند بهترین بازی‌های عمر خود را به نمایش بگذارند و مردم را خوشحال کنند.

نظرت در مورد حریفان ایران در جام جهانی چیست؟ از آخرین شرایط آنها مطلع هستی؟

آرژانتین قطعا مدعی اول صعود از گروه و حتی یکی از شانی‌های کسب عنوان قهرمانی جام جهانی است. این تیم بازیکنان بزرگی مانند مسی، هیگوایین، آگوئرو، دی‌ماریا و ... را در ترکیب خود دارد که باعث می‌شود برای هر حریفی بسیار خطرناک باشند.نیجریه هم قهرمان آفریقاست و بوسنی نیز در حال حاضر جزو تیم‌های قوی و قدرتمند اروپاست، اما مسلماً این را بدانید که فوتبال به خاطر غیرقابل پیش بینی بودنش برای مردم دنیا جذاب است و شاید اتفاقی بیافتد که خوش‌بین ترین هوادارانمان هم انتظارش را نداشته باشند، چون ما هم بازیکنان بزرگ و قدرتمند، کادرفنی حرفه‌ای و یک سرمربی بین المللی بسیار بزرگ مانند کروش را داریم.

برخی به شوخی و کنایه می‌گویند که ادین ژکو یا مسی در دیدارهایشان مقابل ایران می‌توانند آقای گلی خود در جام جهانی را تضمین کنند. برای این عده چه صحبتی داری؟

به افرادی که با شوخی یا جدی یا هر لحن دیگری این حرف را می‌زنند بگویید که ایران هم دروازه‌بان‌هایی دارد که هر کدام که درون دروازه باشند توانایی این را دارند تا طوری بازی کنند که به عنوان بهترین دروازه‌بان جام جهانی انتخاب شوند.

احتمال دارد به خاطر مشکل زبان و عدم ارتباط خوب با مدافعان در درون دروازه تیم ملی به دردسر بیفتی؟

با وجود وقت بسیار کمی که داشتم و دارم کماکان روزهای دوشنبه به کلاس‌های زبان فارسی‌ام ادامه می‌دهم. در زمینه صحبت کردن به زبان فارسی، پیشرفت خوبی هم کرده‌ام و فکر نمی‌کنم برای برقراری ارتباط با بازیکنان در زمین فوتبال مشکلی داشته باشم چون آنها هم به زبان انگلیسی مسلط هستند و هر جا هم کم آوردیم با هم انگلیسی صحبت خواهیم کرد.(با خنده)

و صحبت پایانی...

برای تیم ملی در جام جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در نهایت در این رقابت‌ها برای تیم ملی نتایجی رقم بخورد که بتوانیم موجبات خوشحالی بیشتر مردم ایران را فراهم آوریم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
آقای داوری خوب خودت را جا انداختی!معلوم نیست ایشان از اقوام دور كدامیك از مسئولین فوتبال است!؟

نیازمندی ها