جشن بایرن مونیخ در برلین کامل شد

یک جام دیگر برای پپ و مردان مونیخی

ادامه حسرت 52 ساله بنفیکا

هت‌تریک قهرمانی سویا در اروپا

تیم فوتبال سویا برای سومین بار قهرمان رقابت‌های لیگ اروپا شد.
کد خبر: ۶۷۳۷۸۲
هت‌تریک قهرمانی سویا در اروپا

فینال رقابت‌های لیگ اروپا از ساعت 23:15 شب گذشته در ورزشگاه یوونتوس شهر تورین بین دو تیم سویا اسپانیا و بنفیکا پرتغال برگزار شد.

بنفیکا در نیمه نهایی این رقابت‌ها دست به کار بزرگی زد و در حالی یونتوس ایتالیا را در مجموع دو بازی رفت و برگشت حذف کرد که شاگردان آنتونیو کونته در یوونتوس در صورت صعود به فینال در ورزشگاه خانگی خود برگزار کننده فینال می‌شدند.

سویا نیز در حالی که در بازی رفت با نتیجه 2 بر صفر مقابل والنسیا به پیروزی رسید اما در دیدار برگشت به شکلی رویایی و در حالی که تا دقایق پایانی با نتیجه 3 بر صفر از میزبان خود شکست خورده و حذف شده بود، موفق شد در وقت‌های تلف شده این دیدار یکی از گل‌های خورده را جبران کرده و با قانون گل زده در خانه حریف راهی فینال این رقابت‌ها شود.

بنفیکا آخرین بار در سال 1961- 1962با شکست رئال مادرید فاتح جام باشگاه‌ةای اروپا شده بود و از آن زمان به بعد قهرمانی این تیم در رقابت‌های اروپایی علیرغم حضور در هفت فینال، طلسم شده بود و شاگردان خورخه خسوس امیدوار بودند بتوانند پس از 52 سال این طلسم را بشکنند.

همچنین این دومین سال پیاپی بود که بنفیکا راهی فینال لیگ اروپا می‌شد، سال گذشته آنها در فینال مغلوب چلسی شدند و به نایب قهرمانی بسنده کردند.

نیمه نخست این دیدار علیرغم حملات نصفه و نیمه دو تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم شاگردان خسوس بر فشار حملات خود روی دروازه سویا افزودند و سویا بیشتر چشم به ضدحملات دوخته بود، گرچه فرصت‌های دو تیم یکی پس از دیگری هدر می‌رفت.

در نیمه دوم هم توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا دو تیم دو وقت 15 دقیقه‌ای اضافی را هم رودرروی هم قرار بگیرند.

در وقت‌های اضافی هم این بنفیکا بود که بیشتر میل به گل زدن داشت و سویا بیشتر در تفکر بازی دفاعی و ضربات پنالتی بود.

این دیدار در وقت‌های اضافی هم گلی دربر نداشت تا تکلیف قهرمان این رقابت‌ها در ضربات پنالتی مشخص شود.

در ضربات پنالتی این تیم سویا بود که موفق شد با نتیجه 4 بر 2 پیروز شده و برای سومین بار قهرمان این رقابت‌ها لقب بگیرد.

بنفیکا نیز در هشتمین فینال اروپایی پس از سال 1962 ناکام ماند تا سریال ناکامی‌های این تیم در اروپا همچنان پابرجا باشد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها