در صله رحم دیروز، فامیل‌های درجه چندم هم جایی داشتند

دورهمی‌های آب‌رفته

شوهرم اصلا اهل رفت و آمد با فامیل نیست، چگونه او را راضی کنم تا این خصلتش را ترک کند؟
کد خبر: ۶۷۳۴۷۵

جام جم سرا:
نیاز به برقراری روابط اجتماعی یکی از نخستین نیازهای انسان محسوب می شود و در همه افراد وجود دارد. منتها درجه و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است. در یک طبقه بندی افراد به دو تیپ شخصیتی درون گرا و برون گرا تقسیم می شوند.
برون گراها افراد اجتماعی هستند و افزون بر دوستدار دیگران بودن و تمایل به شرکت در اجتماعات و مهمانی ها، در عمل قاطع، فعال و اهل گفت و گو هستند. این افراد هیجان و تحرک را دوست دارند و به موفقیت در آینده امیدوار هستند.
ویژگی های افراد درون گرا درست در نقطه مقابل این موارد است. یعنی این افراد کمتر به حضور در جمع تمایل دارند و بیشتر وقت خود را در فعالیت های انفرادی سپری می کنند. ضمن اینکه این افراد کمتر صحبت می کنند و طبیعتا کمتر به بیان احساسات درونی خود می پردازند.

ممکن است همسر شما جزو افراد درون گرا باشد (شما با توجه به رابطه نزدیکی که با او دارید بهتر می توانید این مسئله را تشخیص دهید). بنابراین با توضیحاتی که داده شد، این مسئله که او اهل رفت و آمد با فامیل نیست تا حدودی طبیعی به نظر می رسد. لذا اگر شما در این باره همسرتان را تحت فشار قرار دهید یا اصرار بیش از حدی داشته باشید، وی را وادار می سازید رفتاری را در پیش بگیرد که واقعی نیست و اصالت ندارد. فقط کافی است یک بار به صورت عمیق و مفصل درباره این که چرا دوست ندارد با فامیل رفت و آمد داشته باشد صحبت کنید. ممکن است اتفاقا او فردی اجتماعی و برون گرا باشد اما به دلایلی تمایل نداشته باشد که با افراد بخصوصی مراودات داشته باشد. هرکسی حق دارد انتخاب کند که با چه کسانی همنشینی نزدیک تری داشته باشد. البته لزوم ارتباط با اقوام بخصوص اقوام درجه یک و تاثیر شگرف آن در دیگر جنبه های زندگی برکسی پوشیده نیست و کاملا ضروری است.

نکته کلیدی داشتن صحبتی صمیمانه و به دور از هرگونه سوگیری و تعصبات خانوادگی است. اما اگر با کمک مشاور متخصص به این مسئله پی بردید که همسرتان یک فرد درون گراست، می توانید فقط از وی بخواهید در جمع هایی که بسیار ضروری به نظر می رسد حضور یابد. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که در کنار شرکت در مناسبات خانوادگی از همسر خود غافل نشوید و برای او نیز زمان و توجه لازم را لحاظ کنید. در نهایت این که بهتر است خودتان نیز جانب احتیاط را رعایت کنید و حدودی را برای این رفت و آمدها قائل باشید تا بتوانید رضایت همسرتان را نیز به دست آورید.(آسیه امیدوار طهرانی- کارشناس ارشد روان شناسی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها