شاید شما هم افراد بسیاری را دیده باشید که مدام می‌گویند از زندگی خود لذت نمی‌برند؛ شاید اصلا خود شما هم جزو‌‌ همان افرادید؟ اگر در بین نزدیکانتان کسی با این مشخصات سراغ دارید یا از آن بد‌تر خودتان جزو این دسته افرادید، پیشنهاد می‌کنیم پاسخ و البته راهکار یک پژوهشگر مسائل اجتماعی را در ادامه بخوانید. شاید با دانستن پاسخ و راهکار ارائه شده، از این پس توانستید از زندگی خود لذت ببرید.
کد خبر: ۶۷۲۷۳۷

جام جم سرا:
«چرا از زندگی لذت نمی‌­بریم؟»، یک علت بیشتر ندارد: خودمان نمی‌خواهیم.
اگر همین الان فهرستی از چیزهایی تهیه کنیم که مانع خوشی ما هستند، در آن همه چیز پیدا می‌شود؛ از بی­پولی، بدشانسی، اوضاع بد کار و کاسبی، مشکلات ­خانوادگی و همسر تا ترافیک­ شهری، گرانی و خلاصه خیلی چیزهای دیگر. در هر صورت همه­ این­ موارد دو حالت دارند: یا واقعی هستند یا زاییده­ ذهن­ند.
اگر موانع متعلق به ­دسته­ دوم­ند، باید با بررسی همه جانبه آنها را ریشه­‌یابی­ کنیم و منطقی­‌ترین کار این است که به­ آن‌ها فکر نکنیم اما، اگر جزو گروه اول­ هستند باز به­ دو دسته تقسیم می‌­شوند: مشکلاتی که می‌­توانیم حل کنیم و مشکلاتی که نمی‌­توانیم حل کنیم.
اگر از عهده­ حل کردن­شان برمی­آییم، «خوب یکی نیست به­ ما بگوید که آدم حسابی چرا نشستی که مشکلا­ت، لذت زندگی­ را از تو بگیرد. بلند شو و راه­ حلی پیداکن». ولی اگر متعلق به دسته دوم هستند و بواقع، هیچ راه­ حلی برای­شان وجود ندارد، وضعیت­مان مثل یک آدم تشنه در کویر با کوزه­‌ای آب است.
اگر در کویر بی‌­آب و علف، آدم تشنه با کمی آب، مرتب داد و بی­داد کند و به خودش و زمین و زمان ناسزا بگوید، نتیجه­ می‌­گیرد؟
بهترین کار این است که آرامش خود را حفظ کرده، حوصله به­ خرج دهیم و مدارا کنیم.

اگر دنیا را از دید موجودی ضعیف و ناتوان نگاه کنیم، مثل این است که در ظرف سوراخی­ آب بریزیم. به ­­سادگی می‌­توان در برخورد با هر پدیده­‌ای به ­­قسمت­های منفی و سیاه آن نگاه کرد و یا بخش­های مثبت و نیروزای آن­ را دید. در این رابطه، افرادی که در کنار ما هستند، نیز از تفکرات و حالات درونی ما تأثیر میپذیرند. هر اندازه می‌­توانیم باید به ­خوشحالی، موفقیت و سلامتی فکر کنیم. با چنین طرز تفکری دیگران هم مشتاق یاری ­ما می‌­شوند؛ آن­‌ها از امواج مثبتی که ساطع می‌­کنیم لذت ­برده و سرشار می‌شوند.(افشین طباطبایی/آرمان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
a.a
-
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۰
۰
من حتی دلیلی هم ندارم كه بگم بخاطر فلان چیز از زندگی نمیبرم
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
دقیقا میخواستم به همین موضوع اشاره كنم !! :(
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها