رژیم صهیونیستی و آمریکا این روزها پایان ماه‌عسل سیاسی خود را انکار نمی‌کنند. هرچند در مقام ژست دیپلماتیک، دو متحد قدیمی از نزدیکی‌های استراتژیک می‌گویند، اما پیداست که در عالم واقع، لابی صهیونیستی یکی از بدترین مقاطع تاریخی خود را از نظر نفوذ بر کاخ سفید سپری می‌کند.
کد خبر: ۶۷۲۰۹۹
صهیونیست‌های زخم‌خورده و کابوس توافق نهایی

علاوه بر موضوع مذاکرات صلح خاورمیانه، پرونده هسته‌ای ایران به شکاف موجود میان رژیم صهیونیستی و دولت باراک اوباما دامن زده و سفرهای پیاپی مقامات آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی هم نتوانسته از ناخرسندی نتانیاهو و دولتش نسبت به توافق احتمالی ایران و 1+5 بکاهد.

شاید اگر به اظهارات چندی پیش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس توجه کنیم، دریابیم که این ناخشنودی، ریشه در شکست پروژه امنیتی‌سازی ایران دارد؛ پروژه‌ای که با تکیه بر تبلیغات فراوان و پرونده‌سازی‌هایی از جنس مساله هسته‌ای، قریب به 10 سال ایران را در صدر فهرست کشورهایی قرار داده بود که برهم زننده نظم جهانی معرفی می‌شد.

با این حال در آستانه دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای، این بار مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی رفته تا شاید از آمادگی و چه بسا اشتیاق غرب برای توافق با تهران برای متحد عصبانی آمریکا سخن بگوید.

سوزان رایس در دیدار با نتانیاهو بر تلاش آمریکا برای توافق با ایران تاکید کرده و به نتانیاهو متذکر شده است که «اسرائیل این موضوع را به رسمیت بشناسد که ایران یک کشور هسته‌ای برگشت‌ناپذیر است و باید اجازه داد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد.»

بی‌تردید این سخنان، آن چیزی نیست که مقامات صهیونیست علاقه‌مند به شنیدنش در طول این سفر بوده‌اند.

به‌همین دلیل نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس به رایس متذکر شده: «اسرائیل نمی‌تواند امنیتش را به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا واگذار کند که پیش‌بینی‌ها و ارزیابی‌هایشان در سال‌های گذشته اشتباه بوده‌ است.»

تحلیل محتوای اظهارات رد و بدل شده میان مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که در شرایط کنونی، اسرائیل در انزوایی دیپلماتیک قرار گرفته و حتی مهم‌ترین متحدش نیز حاضر نیست فریب تبلیغات صورت گرفته را بخورد.

با وجود این نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که صهیونیست‌های عصبانی ممکن است در پس این ناکامی و انزوا، تلاش‌های خود را برای برهم زدن بازی مذاکرات، شدت بخشیده و گام‌های تازه‌تری برای انحراف افکارعمومی درباره واقعیت‌های جاری در راهبردهای بین‌المللی تهران بردارند.

این موضوعی است که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان باید نسبت به آن هوشیار بوده و علاوه بر این تیم، به‌نظر می‌رسد دیگر نخبگان سیاسی در کشورمــان نیز بایــــــد مراقب تاکتیک‌های تفرقه‌افکنانه این رژیم باشند.

چنان که در جریان سفر اخیر مقامات آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی تاکید شد، اکنون مقامات رژیم صهیونیستی فقط به یک چیز فکر می‌کنند و آن امضا نشدن توافق نهایی میان ایران و 1+5 است و درست به همین دلیل، برای شکست چنین اراده‌ای، باید با اتحاد داخلی، بیش از پیش مراقب منافع کشورمان در جریان مذاکرات بین‌المللی باشیم.

مصطفی انتظاری‌هروی ‌-‌ گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها