2 روز دیگر تا افتتاح شبکه نشاط و سرگرمی

افزایش زمان پخش شبکه نسیم

قائم مقام مدیر شبکه نسیم در آستانه‌ی افتتاح رسمی این شبکه، از تولید بیش از 10 برنامه‌ی جدید و همکاری با هنرمندانی چون رامبد جوان، رضا رشیدپور، منصور ضابطیان، بهنوش بختیاری و ... خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۵۴۴
افزایش زمان پخش شبکه نسیم

هاشم رضایت در تشریح برنامه‌های جدید شبکه نسیم پس از افتتاح رسمی اظهار کرد: این شبکه قرار است بعد از افتتاح رسمی‌اش که چهارشنبه هفته جاری اتفاق میفتد، یکسری برنامه‌های تولیدی جدید با حضور بازیگران و مجریان مطرح تلویزیون را در باکس خود قرار دهد که از میان آنها یک برنامه زنده با عنوان «نسیم برزیل» ویژه مسابقات جام‌جهانی در نظر گرفته شده که اکنون این برنامه در حال بررسی است.

او درباره ویژه برنامه جام جهانی تاکید کرد: «نسیم برزیل» مسابقه‌ی شادی است که قرار است پخش آن را به شکل زنده از چند روز قبل از شروع جام‌جهانی آغاز کرده و تا پایان این مسابقات ادامه دهیم. برای این برنامه از دو بازیگر خوب طنزپرداز دعوت خواهیم کرد. این برنامه هر روز به مدت 30 دقیقه برای بینندگان پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه نسیم بعد از افتتاح رسمی، حدود سه الی چهار ساعت زمان پخش برنامه‌هایش افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر آیتم‌های مختلف این شبکه مثل «نسیم آفرینش»، «دیدنی‌ها»، «نسیم آوا»، «نسیم یادها»، «نسیم مهارت» و ... یکسری آیتم‌های دیگر هم در این زمینه آماده کردیم که بعد از افتتاح رسمی به روی آنتن خواهند رفت؛ ضمن اینکه برنامه «نسیم مهارت» که در داخل تولید می‌شود، قرار است بعد از افتتاح رسمی یکسری گام‌هایی را درخصوص نوزادان و نحوه بچه‌داری بردارد. در حال حاضر هم کارهای کارشناسی این بخش در حال انجام است.

رضایت همچنین تصریح کرد: پخش برنامه «نسیم شما» که تصاویر مربوط به مردم را به روی آنتن می‌برد، همچنان ادامه خواهد داشت؛ البته در این بخش یکسری تقسیم‌بندی داشتیم که در برنامه‌های دیگر اعمال خواهد شد. همچنین برنامه «دوربین مخفی» و «نسیم رادیو» سر جای خود می‌ماند و در کنارش «نسیم استان‌ها»‌ هم همچنان به پخش خود ادامه می‌دهد؛ چرا که این بخش از برنامه، یکی از نقاط قوت شبکه نسیم بوده است.

وی در معرفی برنامه‌های تولیدی شبکه نسیم ادامه داد: «خندوانه» کاری از رامبد جوان برنامه‌ای مفرح و طنز است که قرار است از هفته آینده با رویکردی ترکیبی هر روز به مدت 60 دقیقه به روی آنتن برود. این برنامه در جهت بالا بردن آستانه تحمل در زندگی و همچنین آموزش خنده به مردم است. همچنین برنامه «عینک آفتابی» به تهیه‌کنندگی و اجرای رضا رشیدپور کار تازه‌ای از شبکه نسیم است که می‌توان گفت رویکرد این برنامه با سایر برنامه‌های طنز متفاوت است و به نوعی به شکل هدف‌دار و منظم تولید شده است.

«مزه» عنوان دیگر برنامه‌ی تولیدی شبکه نسیم است که درخصوص مزه‌های غذاهای ایرانی است. این برنامه در جهت رویکرد اصلاح فرهنگ خوراک به تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان تهیه شده است که هر روز به مدت 15 دقیقه پخش می‌شود.

همچنین برنامه‌ای دیگر تحت عنوان «آبرنگ» که با اجرای بهنوش بختیاری همراه است یک برنامه فان است که هر شب به مدت 15 دقیقه پخش می‌شود. در این برنامه لطیفه‌ها و تصاویر بامزه‌ای که مخاطبان ارسال می‌کنند پخش می‌شود. همچنین در قالب این برنامه مسابقه‌ای هم برای فرستادن تصاویر نوزادان تا دو سال برگزار خواهد شد و در نهایت آخر هر هفته به بهترین تصاویر جایزه داده می‌شود.

او اضافه کرد: برنامه دیگری با عنوان «شب کوک» با اجرای امیر غفارمنش به بحث موسیقی و خوانندگی و همچنین خواننده‌های ماندگار می‌پردازد. این برنامه به صورت هفتگی پنج‌شنبه‌ها به مدت 45 دقیقه پخش خواهد شد. برنامه «پاتوق» هم که با هدف ترویج مهارت‌های زندگی در بخش‌های جامعه تدارک دیده شده است به نوعی شکل یک مجله رادیویی را دارد که تصاویری را پخش می‌کند. این برنامه هر روز به مدت 30 دقیقه به روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. همچنین یک برنامه دیگری با عنوان «نسیم عطرگردان یا گل‌های احساس» برای شبکه نسیم است که با اجرای دکتر آذر همراه است. این برنامه هر روز به مدت 10 دقیقه برای بینندگان پخش می‌شود. شبکه نسیم یک کار طنز دیگری را با عنوان «ورود ممنون» درخصوص اصلاح ترافیک شهروندی و همچنین رفتارهای اجتماعی با همکاری رییس راهنمایی - رانندگی راهبر تدارک دیده است. این برنامه قرار است صحنه‌های طنز ولی آموزنده از رانندگی و ترافیک شهری را برای مخاطبان پخش کند تا آنها را نیز آگاه کند؛ ضمن اینکه از مردم درخواست می‌شود تصاویر جالب در این خصوص را برای برنامه بفرستند. این برنامه به شکل یک روز در میان قرار است به روی آنتن برود.

رضایت در معرفی دیگر برنامه‌های شبکه نسیم خاطرنشان کرد:‌ مسابقه‌ای جدید با عنوان «بادبادک‌ها» جهت استعدادیابی کودکان تا هشت سال تدارک دیده شده است که می‌توانند برای شرکت در این مسابقه در سایت شبکه نسیم ثبت نام کرده و عضو شوند. «شوخ‌طبعی» از دیگر مسابقه‌های شبکه نسیم است که در جهت خنداندن مردم گام برداشته است.

قائم مقام مدیر شبکه نسیم سپس با اعلام اینکه برخی برنامه‌های شبکه نسیم از روز چهارشنبه همزمان با افتتاح رسمی این شبکه به روی آنتن می‌روند، اظهار کرد: یکسری از برنامه‌های تولیدی شبکه نسیم قرار است از روز چهارشنبه به روی آنتن بروند اما این شبکه از روز شنبه هفته آینده پخش منظمی برنامه‌هایش را برای مخاطبان آغاز می‌کند.

وی در بخشی دیگر درخصوص تأخیر در افتتاح رسمی شبکه نسیم توضیح داد: از تاریخ 15 مهر ماه 92 که شبکه نسیم با محوریت طنز پخش آزمایشی خودش را آغاز کرد ابتدای کار دو ساعت در طول شبانه‌روز پخش داشت و در طول شبانه‌روز هم برنامه‌هایش را تکرار می‌کرد و قرار بود خیلی زودتر از این‌ها به شکل رسمی افتتاح شود اما مردم به قدری از این شبکه استقبال کردند و بینندگان زیادی پیدا کرده بود، بر این اساس رییس سازمان صداوسیما و همچنین مسئولان سازمان پیشنهاد دادند که این شبکه علاوه بر پخش برنامه‌های تامینی یکسری برنامه‌های تولیدی هم داشته باشد به همین خاطر ما در طول این مدت مشغول آماده‌سازی یکسری برنامه‌های تولیدی بودیم به همین خاطر است که افتتاح رسمی این شبکه انقدر به تأخیر افتاد.

رضایت در توضیح این مطلب که چه میزان از برنامه‌های شبکه نسیم به صورت زنده به روی آنتن خواهند رفت؟ به خبرنگار ایسنا گفت: فعلا تنها برنامه زنده این شبکه ویژه‌برنامه جام‌جهانی است که اکنون در مرحله آماده‌سازی است و هنوز پخش آن قطعی نشده است؛ البته در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های زنده‌ای برای شبکه نسیم خواهیم داشت.

قائم مقام مدیر شبکه نسیم در بخشی دیگر از گفت‌وگویش اظهار کرد: تأکید رییس سازمان صداوسیما و همچنین معاونان سازمان برای شبکه نسیم این بوده که این شبکه ریتم تند و ضرب‌آهنگ خوبی داشته باشد، ضمن اینکه تأکید شده در این شبکه از برنامه‌های گفت‌وگو محوری پرهیز کنیم. امیدواریم در آینده با راهنمایی‌های رییس سازمان صداوسیما عملکرد موفقی داشته باشیم.

وی سپس به این نکته اشاره کرد که شبکه نسیم شبکه مردمی است و گفت: تعاملی بودن شبکه نسیم با مردم از جمله مهمترین مسائل است. خدا را شکر تاکنون تعامل مردم با این شبکه خیلی خوب بوده و امیدواریم از این به بعد هم این تعامل ادامه داشته باشد. شبکه نسیم به عنوانی دیگر، شبکه‌ی مردمی است؛ چرا که تعاملات به قدری بالاست که این شبکه می‌توانست شبکه مردم هم نامیده شود.

قائم مقام مدیر شبکه نسیم در پایان صحبت‌های خود گفت:‌ شبکه نسیم روز چهارشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه بین ساعت 17 الی 19 و 30 دقیقه در استان کردستان افتتاح رسمی می‌شود و یکسری برنامه‌های شادی را همزمان با افتتاح رسمی خواهد داشت. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها