یک روز پس از برگزاری همایشی با عنوان دلواپسیم که از سوی منتقدان دولت برگزار شد، صحن علنی مجلس دیروز شاهد نطق انتقادی سه نفر از نمایندگانی بود که از حاضران در آن همایش بودند.
کد خبر: ۶۷۰۴۴۶
امتداد دلواپسی تا بهارستان

الیاس نادران، علیرضا زاکانی و مهدی کوچک‌زاده سه نماینده‌ای بودند که دیروز در نطق خود در مجلس از برخی سیاست‌های دولت انتقاد کردند.

نادران در نطق خود از عملکرد دولت در بحث هدفمندی انتقاد کرد و به مذاکرات هسته‌ای هم اشاره‌ای داشت و اعلام کرد که نسبت به مذاکرات دلواپس است.

زاکانی هم از برخی سیاست‌های فرهنگی و اقتصادی دولت انتقاد کرد و کوچک‌زاده هم در نطق خود گفت: من دلواپس اصل انقلاب هستم.

در همین حال، ابراهیم نکو، نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس به ایرنا گفت: شنیده‌ایم عده‌ای از نمایندگان به دنبال تشکیل فراکسیون دلواپسی هستند.

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس هم گفت: من نمی‌دانم چرا زمان احمدی‌نژاد، هیچ‌کس دلواپس نشد؟

تکرار یک گمانه از سوی کوثری

اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با سایت جهان درباره وضع جمشید دانایی‌فر ، گروهبان ربوده شده از سوی جیش العدل گفت: اکنون مسئولیت این موضوع در مجلس با آقای محسنی ثانی است.

خبرها و شایعاتی وجود دارد مبنی بر این‌که دانایی‌فر زنده است و تروریست‌ها مکانش را جابه‌جا کرده‌اند.

وی با بیان این‌که ما، هم خبر زنده بودن و هم خبر کشته شدن او را شنیده‌ایم درباره برخی ادعاها مبنی بر همکاری دانایی‌فر با گروهک تروریستی جیش العدل گفت: نمی‌شود موثق گفت ولی احتمال این وجود دارد که با اقدام این فرد بوده که دیگر سربازها سر پست نگهبانی خوابشان برده است.

وزارت کشور تاکنون هیچ‌یک از این گمانه‌ها را تائید نکرده و بارها تاکید کرده که با توجه به اهمیت این موضوع، باید از گمانه‌زنی در این زمینه پرهیز کرد.

واکنش نمایندگان به اظهارات یونسی

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون گفت: نمایندگان در این نشست، نسبت به مسائل مطرح شده از سوی یکی از مسئولان دولتی مبنی بر بازگرداندن شیر و خورشید، بشدت عکس‌العمل نشان داده و این‌گونه اظهارات را بشدت محکوم کردند.

به گزارش انتخاب، علی یونسی، دستیار رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی در یک کنفرانس خبری، گفت: عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است، اما این‌گونه نیست.

یونسی با بیان این‌که شیر نماد حضرت علی (ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود، گفته است: اگر به من باشد، هلال‌احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال‌احمر هم احترام قائلم.

آزمایش موفقیت‌آمیز انهدام پهپاد کرار با موشک شلمچه

آزمایش عملیاتی سامانه ارتفاع متوسط مرصاد با استفاده از موشک ساخت داخل شلمچه با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و مسئولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد و یک فروند پهپاد کرار با استفاده از این موشک، هدف قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه آزمایش این سامانه گفت: سامانه مرصاد یک سامانه موشکی ارتفاع متوسط است که نسبت به نمونه‌های خارجی خود از توانایی تعقیب بیشتر و بهتر اهداف، قابلیت جنگ الکترونیک و همچنین افزایش برد راداری برخوردار است و به صورت کاملا بومی در کشور تولید می‌شود.

مناظره هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی

مناظره موافقان و مخالفان توافق ژنو یکشنبه هفته آینده در کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، در نشست و مناظره اول که یکشنبه سی و یکم فروردین در کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار شد فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی و یکی از معاونان وزارت امور خارجه حضور داشتند.

براساس این گزارش، نشست اول درباره موضوعات مربوط به مساله پرونده هسته‌ای، توافق ژنو و عملکرد دولت و وزارت امور خارجه در دوره یازدهم بود که در قالب سخنرانی موافق و مخالف و به صورت مناظره بررسی شد.

اعزام هیات برای پیگیری ماجرای زنجانی

پایگاه اینترنتی تودی زمان ترکیه با اشاره به پرونده مالی بابک زنجانی مدعی شد: ایران هیات‌هایی را به کشورهایی نظیر ترکیه، تاجیکستان و مالزی که زنجانی در آنها فعالیت داشته، اعزام کرده است تا پول‌های وی را پیدا کنند.

به گزارش تسنیم، این پایگاه اینترنتی در گزارش خود آورده است: حتی اگر تهران نتواند این پول‌ها را بازگرداند، مقامات ایران می‌دانند که این پول غیرقانونی از خود ردی به جا می‌گذارد و می‌خواهند بدانند این پول کجا شسته شده است.

توکلی پیگیر رانت 650 میلیون یورویی

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، در ادامه پیگیری‌های خود درباره موضوعی که از آن به عنوان رانت 650 میلیون یورویی در وزارت صنعت، معدن و تجارت یاد می‌شود، گزارش دیگری را به رئیس و نمایندگان مجلس ارائه کرد.

توکلی که پیش از این در نامه‌ای به بانک مرکزی نیز در این باره تذکر داده بود در گزارش اخیر خود آورده است: بنده بیش از این ادامه مکاتبات با بانک مرکزی را وظیفه نمی‌دانم و ان‌شاءالله از طریق مراجع قانونی دیگر موضوع را پیگیری خواهم کرد.

توکلی پیش از این اعلام کرده بود وزارت صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های ابتدایی دولت برای یکی از واردکنندگان عمده نهاده‌های دامی، رانت قائل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
بعضی از نمایندگان چرا اینقدر به نماد شیر و خورشید كه اصالت ایرانی دارد حساسند ؟ چرا با مظاهر خوب كشور خودتان مخالفت می كنید ؟ چرا خوب وبد را باهم می سوزانید .؟!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها