پیکر استاد پیشکسوت موسیقی محمدرضا لطفی با حضور جمعی از مردم ، هنرمندان ، مدیران و مسئولان فرهنگی از مقابل تالار وحدت تشییع شد.
کد خبر: ۶۷۰۰۶۲
بدرقه استاد موسیقی ایران تا خانه ابدی

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم هنرمندانی همچون حسین علیزاده‌، داریوش طلایی‌، هوشنگ ظریف،‌ حمید متبسم،‌ علی اکبر شکارچی‌، رضا فیاضی‌، علی ترابی و علی مرادخانی‌ حضور داشتنند.

استاد فقید محمدرضا لطفی موسیقیدان صاحب سبک کشورمان 12 اردیبهشت دارفانی را وداع گفت.

این آهنگساز و نوازنده چیره‌دست تار که به سرطان مبتلا بود در 68 سالگی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

مرحوم لطفی در سال 1354 گروه «شیدا» را راه اندازی کرد و به همراه گروه «عارف» به سرپرستی حسین علیزاده به بازخوانی و اجرای دوباره آثار گذشتگان پرداخت.

«درویش خان»، «صبح سحر»، «سپیده»، «چهارگاه»، «بهانه از توست»، «به یاد عارف»، «شور خورشید»، «انتظار»، «خموشانه»، «پرواز عشق»، «گریه بید» و «قافله سالار» از جمله آثاری است که زنده یاد لطفی با همراهی هنرمندان صاحب نام موسیقی ایرانی آنها را تولید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تشییع مرحوم لطفی گفت: راز محبوبیت استاد محمد رضا لطفی در باورهای اعتقادی و ارتباط تنگاتنگ او با مردم بود.

علی جنتی افزود: استاد لطفی عمر با برکت خود را در خدمت مردم و آرمان های انقلاب اسلامی قرار داد.

وی اضافه کرد: این جمعیت که برای بدرقه استاد لطفی جمع شده اند گوشه ای از علاقه و محبت و عشقی را نشان می دهد که مردم ایران به این هنرمند دارند.

وی گفت: استاد لطفی سخن مردم و آنچه در قلب مردم بود با زخمه های تار خود به عرصه ظهور می رساند و در بیش از چهار دهه ارتباط نزدیک با مردم داشت.

جنتی افزود: زمانی که من به عیادت مرحوم لطفی رفتم این گونه گفت که وقتی من در آمریکا بودم به خود گفتم که باید به ایران برگردم و در میان مردم خود باشم.

جنتی افزود: استاد لطفی به ایران برگشت و عمر با برکت خود را در خدمت مردم و آرمان های انقلاب اسلامی قرار داد.

جنتی افزود: استاد لطفی یکی از چهره های ماندگار موسیقی ایران است و هنرمندان ما وظیفه دارند که راه او را ادامه دهند و این ارتباط مردمی را با آحاد ملت حفظ کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من از طرف رییس جمهور این ضایعه بزرگ را خدمت خانواده معظم استاد لطفی، بازماندگان، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و علاقه مندان به این هنرمند مردمی تسلیت می گویم.

پیکر این هنرمند قرار است در زادگاهش، گرگان به خاک سپرده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها