محسن چینی‌فروشان، فرشته طائرپور، علی معلم، پوران درخشنده، رسول صدرعاملی‌، فریال بهزاد، هانیه عسکری و الهام شیروانی، برای شرکت در مجمع عمومی سازمان بین‌المللی «سیفژ» به پکن سفر می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۹۴۲۵
سفر سینماگران ایرانی به چین

چینی‌فروشان که از چند سال پیش با انتقال دفتر مرکزی سازمان «سیفژ» به ایران، دبیر کلی این دفتر را بر عهده دارد به ایسنا گفت: مجمع عمومی «سیفژ» هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود و امسال کشور چین در شهر پکن، میزبان نمایندگان کشورهای مختلف عضو این سازمان است.

او با اشاره به این‌که سازمان «سیفژ» بیش از 90 عضو از حدود 50 کشور جهان دارد، توضیح داد: در واقع تعداد اعضای ایرانی عضو این تشکل بین‌المللی، بیش از افرادی است که برای حضور در اجلاس چین از آنها نام برده شد و ایران با توجه به اعتباری که در عرصه سینمای کودک کسب کرده، اکنون بیشترین تعداد را در میان کشورهای عضو دارد.

دبیرکل «سیفژ» همچنین اضافه کرد: صحبت‌هایی با آقای ایوبی، رئیس سازمان سینمایی برای تعامل بیشتر با این نهاد بین‌المللی شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

چینی‌فروشان در پایان مطرح کرد: همزمان با برگزاری مجمع عمومی «سیفژ» در پکن، دو سمینار دیگر با موضوع «چگونه برای کودکان فیلم بسازیم؟» و «چگونه کودکان را به فیلم دیدن عادت دهیم؟» برای اعضای سیفژ، سینمای کودک و دانشجویان رشته سینما برگزار خواهد شد که از ایران، فرشته طائرپور در یکی از این سمینارها سخنرانی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها