معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه تاریخ در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید داوری می‌کند، گفت: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت موظف است هزینه‌ها را افزایش دهد و در این زمینه دولت گناهی ندارد.
کد خبر: ۶۶۸۴۳۵
تاریخ در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید داوری می‌کند

محمد باقر نوبخت ر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اظهار کرد: در حال حاضر مردم هزینه‌های گزافی را بابت درمان و بهداشت پرداخت می‌کنند که دولت تدبیر و امید تعهد می‌کند این میزان امسال به 10 درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته 90 درصد هزینه‌های درمانی را مردم پرداخت می‌کردند و تنها 10 درصد باقیمانده از سوی دولت پرداخت می‌شد، افزود: این میزان امسال برعکس می‌شود، به طوریکه 90 درصد هزینه‌های درمان را دولت و 10 درصد باقیمانده را مردم پرداخت می‌کنند.

تمام سعی و تلاش دولت در مهار تورم است

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مردادماه سال گذشته نرخ تورم 43 درصد بود، تصریح کرد: این میزان در اسفندماه 92 به 32.1 و در فروردین ماه امسال به 30 درصد کاهش پیدا کرد که انتظار می‌رود تا پایان امسال به زیر 25 درصد برسد.

نوبخت با بیان اینکه تمام سعی و تلاش دولت در مهار تورم است، خاطرنشان کرد: امید می‌رود با همکاری مردم این امر محقق شود و به محرومان جامعه و مستضعفان کمک بیشتری شود.

تاریخ در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید داوری می‌کند

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در 35سال گذشته در قوای مختلف مجریه، مقننه و قضائیه تلاش‌هایی برای آبادانی کشور انجام شده است، افزود: تاریخ قضاوت خواهد کرد که کدام دولت چه میزان منابع در اختیار داشته و چه عملکردی از خود نشان داده است.

نوبخت با بیان اینکه تاریخ در مورد دولت تدبیر و امید نیز داوری می‌کند، گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید همه افراد در کار خود دارای تجربه و مهارت هستند و به نوعی باسابقه‌ترین افراد در دولت یازدهم جمع شده‌اند.

دولتمردان فعلی کاری با آمارهای گذشته ندارند

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از دولتمردان دولت تدبیر و امید به عنوان صفر کیلومتر و یا برای آزمون و خطا نیامده‌اند، تصریح کرد: در این دولت همه خدمتگزاران باسابقه کمر همت را بسته‌اند تا به مردم خدمت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر رسیدگی به مشکلات محرومان و مستضعفان تأکید داشته و دارند، افزود: از مردادماه سال گذشته تمام تلاش دولت در راستای تحقق این امر بوده است.

نوبخت با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاهش از گذشته معطوف به آینده است، افزود: دولتمردان فعلی کاری با آمارهای گذشته ندارند، بلکه به آنچه که واقعیت دارد نگاه می‌کنند.

منابع در اختیار در زمان تحویل دولت210 هزار میلیارد بود که به بخشی از آن آب بسته شده بود

وی از وجود دو هزار و 906 طرح ناتمام در کشور خبر داد و گفت: در زمان تحویل دولت، منابع در اختیار 210 هزار میلیارد بود که در واقع به بخشی از آن آب بسته شده بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت در ابتدای کار توانست بودجه 210 هزار میلیارد تومانی را با کمک مجلس به 150 هزار میلیارد تومان کاهش دهد، افزود: در نهایت نمایندگان مجلس 20 هزار میلیارد تومان را به عنوان درآمد و هزینه به این بودجه اضافه کردند.

نوبخت با اشاره به اینکه در سایه انضباط مالی پرونده این بودجه بدون کسری بسته شد، خاطرنشان کرد: بودجه امسال نیز با تعهد دولت بدون حتی یک ریال کسری تخصیص و اجرا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه با تلاش دولت تدبیر و امید تورم تا پایان امسال به زیر 25 درصد کاهش می‌یابد، گفت: تمام هم و غم دولت مهار تورم و رسیدگی به مشکلات مردم است.

براساس قانون قیمت‌ها افزایش می‌یابد؛ دولت گناهی ندارد

نوبخت با اشاره به اینکه طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت موظف است هزینه‌ها را افزایش دهد، تصریح کرد: این قانون است و دولت در این زمینه گناهی ندارد.

وی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: بر اساس این قانون باید قیمت‌های کشور به قیمت‌های منطقه‌ای برسد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه باید 50درصد درآمد ناشی از افزایش قیمت‌ها به مردم، 30درصد به تولید و20درصد به دولت برای تأمین کسری بودجه‌ها برسد، بیان کرد: بر این اساس باید 95 هزار میلیارد تومان از محل گرانی‌ها پول به دست دولت برسد که متأسفانه این امر محقق نشد.

نوبخت با تأکید بر اینکه دولت در حال حاضر 135هزار میلیارد تومان را در بین مردم تقسیم می‌کند، افزود: دولت علاوه بر 95هزار میلیارد تومان حاصل از افزایش قیمت‌ها که حدود 40هزار میلیارد تومان است، از بودجه‌های عمومی کشور نیز کسر و به حساب مردم واریز می‌کند.

وی با بیان اینکه در این شرایط دولت مجبور به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها شد، تصریح کرد: در این مرحله به مردم این اختیار داده شد که از دریافت یارانه انصراف دهند.

از بابت انصراف از یارانه‌ نقدی 1200 میلیارد تومان پول نصیب دولت می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها دو میلیون و 480 هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده‌اند، بیان کرد: از این بابت یک‌هزار و 200 میلیارد تومان پول نصیب دولت می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود حضور در کرمان را با هدف نشان دادن ارادت دولت تدبیر و امید به مردم این خطه دانست و گفت: خوشبختانه نماینده ولی فقیه در استان کرمان نقش پدری و هماهنگ کننده خود را در بین فرزندان انقلاب و سلایق مختلف به خوبی ایفا می‌کند.

نوبخت با اشاره به اینکه وجود سلایق مختلف یک اصل است، افزود: همه باید به این اصل احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه هدف دولت تدبیر و امید، خدمت به محرومان و مستضعفان جامعه است، تصریح کرد: تمام هدف دولت تدبیر و امید تحقق وعده انقلاب در خدمت ‌رسانی به محرومان و مستضعفان است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
عباس
Canada
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
پیشنهاد میكنم برای اینكه كشور از این بحران خارج شود مسولین محترم از معاون وزیر به بالا كه ثروت بالای 5 میلیارد تومان دارند نصف ثروت خود را به حساب خزانه واریز كنند تا دولت محترم بتواند كشور را از حالت ریاضت اقتصادی خارج نماید..
جوهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
گناه دولت این بود كه افزایش حقوق كارمندان وبازنشستگی را مطابق تورم نداده

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
جناب نوبخت عزیز، شما كه الحمد لله نو بخت هستید، آنهائی كه بختشان نیز كهنه شده و جای خود را به شما دادند نیز از این حوالتهای به تاریخ، مكرر دادند، لكن پس از انقضای تاریخشان چیزی مشاهده نشد، فلذا، از قدیم گفته اند : ز تعارف (وعده ) كم كن و بر مبلغ افزا ، بـــــــــــــرادر.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها