معاون اول رئیس جمهور در بوشهر با بیان اینکه در مجموع میزان تورم در سال گذشته به ۳۲ درصد کاهش یافت، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم تا پایان امسال به ۳۰.۵ درصد می‌رسد.
کد خبر: ۶۶۸۳۰۸
تورم تا پایان امسال به ۳۰.۵ درصد می‌رسد

اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر، با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است اظهار کرد: وجود خلیج فارس و نعمت منابع خدادادی فراوان در استان بوشهر که کمتر در جایی از کشور بصورت یکجا یافت می‌شود می تواند این استان را متحول کند.

وی با تاکید بر استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری در استان بوشهر تصریح کرد: تنها در بخش پتروشیمی با اعلام وزیر نفت امسال 75 میلیارد دلار در استان بوشهر سرمایه گذاری می‌شود که می تواند استان را در بخش اقتصادی و اشتغال متحول کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با موفقیت اجرایی شد، گفت: دراجرای این مرحله هم باید آسیب‌های مرحله اول را جبران کنیم و هم اینکه کسری بودجه‌ها را کم و با کاهش تورم، گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه بودجه کشور در سال گذشته 147 هزار میلیارد تومان محقق شد، تصریح کرد: بودجه عمرانی در سال گذشته 10 تا 11 میلیارد تومان تخصصیص یافت که با درایت وتدبیر این میزان اعتبار در اسفندماه به 22 هزار میلیارد تومان رسید، تزریق این بودجه به پروژهای سبب تحول مهمی درطرح‌های عمرانی شد.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور امسال بین 37 تا 40 هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود افزود: واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی از سیاست‌های دولت در امسال است که لازم است بخش خصوصی خود را برای مشارکت در این بخش آماده کند.

معاون اول رئیس جمهور بر استفاده از منابع خارجی برای تسریع در برنامه‌ها و پروژها تاکید کرد و گفت: میلیاردها دلار منابع خارجی وجود دارد که باید از این فرصت برای پروژها و طرح‌ها استفاده کرد که اجرای طرح راه آهن بوشهر – شیراز از همین محل تامین می‌شود.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در 9 ماه فعالیت دولت یازدهم‌، سیستم اداره مدیریت کشور در ریلی صحیح قرار گرفته است، اظهار کرد: در بخش سیاست خارجی با چارچوبی که رهبر معظم انقلاب تبیین کرده دریچه‌ای جدید برای گفت‌و‌گو گشایش یافته است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در سیاست خارجی با بازگشایی دریچه جدید تحولات مهمی در کشور شاهد هستیم، گفت: دریچه‌ای که رهبر معظم انقلاب باز کرده‌اند که با کشورها گفت‌‌و‌گو داشته باشیم، در گفت‌و‌گو هم حق هسته‌ای کشور را تثبیت کنیم و هم تحریم‌های ظالمانه‌ای که وضع شده از بین ببریم و بشکنیم.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم که نتیجه همین گفت‌و‌گوها با فضایی که فراهم شده، کشورهای زیادی که عشق و علاقه زیادی برای همکاری با ایران دارند به سمت ایران بیایند و وارد گفت‌و‌گو شوند.

جهانگیری از کاهش تورم در کشور خبرداد و گفت: تورم در شهریور ماه سال گذشته 40 درصد بود که این میزان در اسفند به 19 درصد و در فروردین به 17 درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در مجموع میزان تورم در سال گذشته به 32 درصد کاهش یافت، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم تا پایان امسال به 30.5 درصد می‌رسد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در استان بوشهر فرصت‌های زیاد سرمایه‌گذاری فراهم است گفت: استان بوشهر دارای سواحل زیبای خلیج فارس و پر نعمت است که این همه منابع خدادادی یکجا در کمتر جایی دیده می‌شود که در استان بوشهر فراهم است.

جهانگیری با بیان اینکه از اجرای طرح ریلی استان بوشهر موافقت شده افزود: منابع فراوان ارزی در کشور فراهم است که باید از این منابع برای روند توسعه استفاده کرد و طرح راه آهن بوشهر با استفاده از همین منابع ارزی خارجی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 10 هزار میلیارد تومان به بخش درمان تخصیص یافته خاطرنشان کرد: برای کاهش هزینه‌های درمانی مردم با استفاده از طرح 9 برنامه‌ای وزارت بهداشت و درمان امسال 10 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است که شاهد برطرف شدن مشکلات هزینه‌های درمانی مردم باشیم تا لبخند رضایت بر لب مردم بنشانیم.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
آسیب پذیر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
من فرمایشات ایشان را تصحیح میكنم ! منظور ایشان 130 درصد بوده است !
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
دولت قبل با آمارهای دروغ مردم را بیچاره كرد امیدوارم شما مانند دولت قبل نباشید، آقای جهانگیری مردم واقعیت ها را میدانند..
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها