فجایع بد زیست محیطی در راه است

علت نامشخص مرگ ماهیان جزیره کیش

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:‌ مرگ ماهیان سد فشافویه هیچ ربطی به محیط زیست ندارد درواقع این ماهی‌ها مربوط به یک استخر پرورش ماهی بوده و شیلات متولی آن است.
کد خبر: ۶۶۸۱۴۴
مسئولیتی در قبال مرگ ماهیان فشافویه نداریم

معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه مراسم دیدار با هیئت مجلس سنای فرانسه در جمع خبرنگاران در رابطه با مرگ دو میلیون ماهی در فشافویه گفت:‌ سد فشافویه یک استخر پرورش ماهی بوده و جالب است که مرگ و میر استخرهای پرورش ماهی به سازمان محیط زیست ربط پیدا کرده است. در این استخر بیش از حد ماهی ریخته شده و با فاضلاب آبیاری شده است که در نهایت منجر به مرگ این ماهی‌ها شد.

وی در رابطه با برخورد سازمان محیط زیست با خاطیان این فاجعه زیست‌محیطی گفت: سازمان محیط زیست هیچ مسئولیتی ندارد و سازمان شیلات متولی این ماجرا خواهد بود.

وی با بیان اینکه از این دست مجتمع‌های پرورش ماهی که تحت نظارت و مسئولیت سازمان شیلات وزارت جهاد کشاورزی است در کشور زیاد داریم افزود: استفاده از آب آلوده برای پرورش ماهی بدون شک تخلف محسوب می‌شود و سازمان محیط زیست نیز پیش از این تذکرهای لازم را داده بود.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه طرح‌های تصفیه فاضلاب مجتمع پرورش ماهی به خوبی اجرا نشده است گفت: بسیاری از مجموعه‌های مسکونی حتی مسکن مهر سیستم تصفیه آب و فاضلاب ندارند!

وی تاکید کرد:‌ این تصور که مرگ ماهی‌ها در سد فشافویه مربوط به این دریاچه بوده است تصور غلطی است که در برخی رسانه‌ها مطرح شده است.

ابتکار در ادامه یادآور شد: سازمان محیط زیست تذکرات لازم را برای جلوگیری از آبیاری با فاضلاب داده بود اما این تذکرات اجرایی نشده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها