رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی با اعلام جزییات نرخ های جدید سود بانکی گفت: نرخ سود سپرده های روزشمار و کمتر از سه ماه 10 درصد، سه تا شش ماه 14 درصد، شش تا 9 ماه 16 درصد، بیش از 9 ماه تا کمتر از یک سال 18 درصد و سپرده های یک سال 21 یا 22 درصد تعیین شده است.
کد خبر: ۶۶۷۹۰۰
جزییات نرخ های جدید سود بانکی اعلام شد

عبدالناصر همتی امروز دوشنبه با تاکید بر اینکه نرخ سود سپرده ها باید توسط بانک مرکزی ابلاغ شود، افزود: البته این امکان وجود دارد که نرخ سود سپرده های یک ساله از 21 به 22 درصد افزایش یابد.

وی با بیان این که، بر اساس توافقات جدید، سپرده های یک ساله پس از پایان دوره مشمول دریافت سود 21 یا 22 درصدی می شوند، گفت: در صورتی که سپرده گذاران قبل از پایان این دوره اقدام به خروج وجوه کنند، میزان پرداخت سود به آنها کاهش می یابد.

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی درباره تاخیر ابلاغ نرخ های جدید سود سپرده های بانکی توسط بانک مرکزی نیز گفت: بانک مرکزی در نظر دارد تمامی جوانب نظارتی را بررسی و با رعایت ضمانت اجرایی نرخ های سود را به تمامی بانک ها و موسسات اعتباری ابلاغ کند.

وی، ایجاد ثبات و انضباط در بازار پول کشور را از اهداف بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی علاوه بر ابلاغ توافق بانک ها از ابزارهای نظارتی خود برای اجرای آن بهره گیری خواهد کرد.

به گفته همتی، تمامی بانک های خصوصی و دولتی پس از ابلاغ بانک مرکزی ملزم به اجرای نرخ های جدید سود بانکی هستند.

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی در پاسخ به این پرسش که تکلیف سود سپرده هایی که قبل از توافق جدید در بانک ها با نرخ های بالاتر سپرده گذاری شده است، چه خواهد شد، گفت: توافق جدید نرخ سود سپرده ها مشمول سپرده گذاری های گذشته بانک ها نمی شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
اصغرجاودانی عاقل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
۰
۰
سلام خداپدرتان رارحمت كند بشرطی موسسات عمل كند وسودبالاندهند یواشكی
اسداله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
۰
۰
اگر مردم پولشان را از بانك خارج كنند دوباره سود را با یك بخشنامه به جای اولش
برمیگردانیم
اكبرقنبری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
باسلام چرادرقسمت پربیننده ترین خبرات بعضیاخبارهارومیزنین ولی قابل مشاهده نیست
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
۰
۰
خدمت آقا هادی! برای بانك و مردم از لحاظ شرعی نظر مراجع وشورای فقهی بانكها مهم است نه دیگران .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
۰
۰
اینكه مثل قبل هست آقایون نشستن فكر كردن زحمت كشیدن.بجای تعیین نرخ تورم و قیمت ارز رو برگردون به قدیم.ارزش پول ملی رو برگردون نابغه.حیف پولی كه میگیرید.حلال نیست به خدا.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها