فردی که با وارد کردن کرم های خاکی کمپوست و جلب اعتماد شهروندان اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده بود توسط ماموران پلیس آگاهی خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۶۷۰۸۱
کلاهبرداری با کرم های خاکی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حسین بیدمشکی رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در پی وصول چندین شکایت از شهروندان مبنی بر اینکه فردی پس از تبلیغات فراوان و جلب توجه افراد جویای کار و با این ترفند که پس از پرورش کرم های خاکی کمپوست، آنها را خریداری و سود قابل توجهی به متقاضیان پرداخت می کند اقدام به فروش آنها به متقاضیان و کلاهبرداری از آنان کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به شیوه کلاهبرداری، ‌تیمی ویژه از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و با دعوت از شکات به پلیس آگاهی اظهارات آنان را اخذ کردند.

رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: متهم پرونده در ابتدا برای جلب اعتماد مشتریان به آنان سود خوبی را پرداخت کرده و پس از مدتی به بهانه های مختلف با دریافت مبالغ قابل توجهی از متقاضیان از پرداخت اصل و کارمزد آنان امتناع و متواری شده است.

سرهنگ بیدمشکی افزود: کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پس از مدتی کار وسیع اطلاعاتی موفق به شناسایی محل اختفاء متهم شده و طی یک اقدام غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

در بازجویی های فنی به عمل آمده متهم که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه انتسابی اعتراف کرد که در این خصوص یازده نفر شاکی نیز شناسایی شده اند.

سرهنگ بیدمشکی با بیان اینکه حدود یک میلیارد ریال توسط متهم از شاکیان موصوف کلاهبرداری شده است از شهروندان خواست تا هرگونه شکایتی در این خصوص را با مراجعه حضوری به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، مطرح و یا با شماره تلفن 8043700 شکایات خود را مطرح کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها