استان البرز با وجود مجموعه های پرورش و نمایشگاه گل در کرج

عطر شکوفه‌های بهاری در پاییز هزار رنگ البرز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط تعداد زیادی گونه در معرض انقراض لاله واژگون از یک فروشنده متخلف در میدان ونک خبر داد
کد خبر: ۶۶۵۴۷۳
کشف و ضبط لاله‌های واژگون در میدان ونک

اسماعیل میرانزاده در گفت‌وگو با مهر افزود: صبح امروز نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان تهران حین گشت و پایش در سطح شهر تهران به منظور مقابله با خرید و فروش غیر مجاز حیات وحش با یک فروشنده متخلف که در یک اقدام غیر قانونی در حال عرضه 61 شاخه گونه نادر و در معرض انقراض لاله واژگون بود شدند.

به گفته وی، مأمورین این گلها را از فروشندگان ضبط و به اداره کل محط زیست استان تهران منتقل کردند اما مأسفانه دیگر نمی توان آنها را به طبیعت باز گرداند.

فرمانده یگان حظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه لاله واژگون یک گونه در معرض انقراض و نادر است از مردم در خواست کرد از خرید این گل استقبال نکنند چرا که در این صوت نا خواسته به انقراض این گونه زیبا کمک می کنند .

میرانزاده اظهار داشت: این گل از خانواده سوسن سانان است که این خانواه 15 گونه دارد که مشهورترین آنها در چهار محال بختیاری وجود دارد و به دلیل حضور این گونه در یک پارک در این استان و ارزش زیست محیطی آن این پارک به عنوان یک اثر طبیعی ملی معرفی شده است .

وی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده خرید و فروش این گونه که در این ایام گلدهی آن آغاز شده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران را از طریق شماره تلفن های 77359564 و 77355781-4 در جریان بگذارند تا با متخلفان برخورد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها