رئیس قوه قضاییه گفت: به منظور تسریع در اجرای عدالت، شمار قضات و کارکنان قوه قضاییه در سراسر کشور۵۰ درصد بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۶۶۵۰۹۹
۴۰۰۰ هزار قاضی به قضات اضافه می‌شوند

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله صادق آملی لاریجانی در مراسم گشایش کلینیک دندانپزشکی قوه قضاییه در جمع مسوولان عالی قضایی و همچنین پزشکان صاحب نام و پیشکسوت کشور افزود: در حال حاضر8000 قاضی در دفاتر قضایی کشور فعالیت می‌کنند که قرار است4000 نفر دیگر به آنان افزوده شود.

وی با بیان این که افزایش شمار کارکنان قوه قضاییه تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه، تکمیل می‌شود، گفت: از وقتی ریاست این قوه را برعهده گرفتم همواره با شکایت‌های مختلف از کمبود قاضی و اطاله دادرسی‌ها روبرو بودم که با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان دولت، مصوب شد مراحل توسعه نیروی انسانی در این قوه به اجرا درآید.

رئیس قوه قضاییه همچنین ایجاد ساختار جدیدی در این قوه برای پیشگیری از جرم و همچنین توسعه فناوری اطلاعات را در دادگستری‌های کشور از جنبه‌های دیگر توانمندسازی قوه قضاییه دانست و گفت: علاوه بر راه اندازی نظام CNS در دیوان عالی که مستقیما آرایی را که در سراسر کشور صادر می‌شود، رصد و بر آنها نظارت می‌کند، پژوهشگاهی نیز در بخش آموزش قوه قضاییه راه اندازی شده است که با همکاری قضات برتر کشور و استادان برجسته حقوق، آرای قضایی را در سراسر کشور نقادی می‌کند و نتایج جلسات این پژوهشگاه در مجله‌ای نیز به نام «رای» که پیش شماره‌های آن چاپ شده است، پس از حذف نام افراد در پرونده‌های قضایی، منتشر می‌شود.

وی تلاش مستمر و خستگی ناپذیر کارکنان قضایی کشور را مستلزم داشتن روحیه‌ای با نشاط و رسیدگی به مسائل معیشتی آنان اعلام و اضافه کرد: راه اندازی کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی و بخش‌های پزشکی مشابه به منظور ایجاد این نشاط و این احساس در کارکنان است که به آنان توجه می‌شود و نگرانی معیشتی نداشته باشند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه گفت: بودجه کلینیک دندانپزشکی از منابع دولتی نیست و هزینه ساخت و تجهیز آن از بودجه خاصی برای جبران برخی کاستی‌ها در اختیار قوه قضاییه قرار داده شده است.

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دندانپزشکی قوه قضاییه ساختمانی11طبقه با 65 یونیت دندانپزشکی در بخش‌های تخصصی مختلف و همچنین دو اتاق عمل و بخش بستری است که در خیابان آبان جنوبی روبروی بیمارستان15خرداد قرار دارد.

تاکید رئیس قوه قضاییه بر توجه ویژه به وضع معیشتی کارکنان قضایی

رئیس قوه قضاییه گفت: ارائه خدمات معیشتی به کارکنان قضایی کشور، رسیدگی به پرونده‌های قضایی را تسریع و بهبود می‌بخشد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در حاشیه مراسم گشایش کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی قوه قضاییه افزود: وظیفه اصلی قوه قضاییه اجرای عدالت و توسعه قضایی است اما در کنار آن ایجاد نشاط در کارکنان این قوه و برطرف کردن مشکلات معیشتی آنان در رضایت مندی مردم از این قوه تاثیر دارد و موجب می‌شود این کارکنان با انرژی و انگیزه بیشتری به کار مردم رسیدگی کنند.

وی در ادامه گفت: در قوه قضاییه8000 قاضی شاغلند و در مجموع شمار کارکنان این قوه حدود40هزار نفر است.

کلینیک دندانپزشکی قوه قضاییه ویژه کارکنان این قوه و خانواده‌های آنان است و این خدمات به صورت بیمه‌ای به آنان ارائه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها