پای صحبت‌های هادی عامل، گزارشگر پیشکسوت کشتی:

به لطف امام رضا‌(ع) از تصادف جان سالم به در بردم

حریف چینی، آقای روشندل از کشتی‌گیرهای فریمان بود. کشتی‌گیر روس از بچه‌های تهران بود که با گریم بازی می‌کرد.
کد خبر: ۶۶۴۸۹۷
بار فنی کشتی‌های «پایتخت3» بر عهده من بود

راستش را بخواهید شنیدن مسابقات کشتی المپیک و جهانی بدون صدای «هادی عامل» به کمتر کسی درست و حسابی می‌چسبد. بعضی‌ها به او «خیابانی کشتی» می‌گویند؛ مسئله‌ای که با رأی‌گیری پیامکی رسانه ملی به همه ثابت شد، وقتی که عامل بالاتر از جواد خیابانی در رتبه دوم گزارشگران «سه‌ستاره» ایستاد.

خودش می‌گوید، راز موفقیتش در عشق به کشتی و تلاشش در موقع گزارش است؛ تا جایی که در هر بازی به اندازه خود کشتی‌گیر عرق می‌ریزد.

با او که هم کلام شوی بدون اغراق متوجه می شوی که هیچ اطلاعاتی در ورزش کشتی وجود ندارد، مگر اینکه عامل از آن با خبر است؛ از نتایج بازی های قدیم و جدید گرفته تا فنونی که حتی مربیان کشتی هم دیگر به یاد ندارند.

مردم صدای شما را زیاد شنیده‌اند؛ اما بد نیست اگر درباره این گزارشگر توانای کشتی بیشتر بدانند.

من هادی عامل، متولد 10‌مرداد‌1344 در مشهد هستم. از بچگی در محدوده خیابان حر عاملی زندگی می‌کردیم که بعد نامش به خاطر تلاش‌های پدرم به خیابان عامل تغییر کرد. حالا که یادم آمد، همین جا هم از شهرداری گله می‌کنم که چرا اسمی را که مردم به آن عادت کرده‌اند، تغییر داده است؟ البته پدر من خدمات زیادی در آن منطقه انجام داد، ولی من به‌عنوان یک شهروند با عوض شدن اسم خیابان موافق نبودم.

چطور شد که شما هم به جمع پایتخت3 ملحق شدید؟

حدود سه ماه پیش با من تماس گرفتند و گفتند که گزارش کشتی‌اش بر عهده من باشد. پرسیدند که آیا پایتخت یک و دو را دیده‌ام یا نه؟ ولی من نوروز سال‌های اخیر خارج از کشور بودم و قسمت‌های قبلی این مجموعه را ندیده بودم. اول کار هم موافقت نکردم، ولی خیلی اصرار و پیگیری کردند. البته برای اینکه من در موقع فیلم‌برداری ایران نبودم، زمان ضبط کشتی اول را به 26اسفند تغییر دادند.

ضبط بعدی هم 5 و 6فروردین بود. مثل کشتی هم نبود که درطول چند دقیقه گزارش کنیم، برای همین یک روز از ساعت 8 تا 22 داخل سالن بودیم. بعضی صحنه‌ها را 10بار فیلم‌برداری کردند و در مجموع سه کشتی آخر دو روز طول کشید.

حریف‌های آقای تنابنده واقعا کشتی‌گیر بودند؟

حریف چینی، آقای روشندل از کشتی‌گیرهای فریمان بود. کشتی‌گیر روس از بچه‌های تهران بود که با گریم بازی می‌کرد. یک کشتی‌گیر آمریکایی هم داشتیم که اهل آبادان بود.

شما غیر از گزارش‌کردن، مشاوره‌ای هم در زمینه کشتی می‌دادید؟

مشاوره‌های فنی با من بود؛ یعنی اینکه چه فنی بزنند، امتیازها چند چند شود. حتی نوشته بودند که در کشتی دوم با حریف روس، آقای بهرام مشتاقی (مربی) را کارت قرمز بدهند، ولی اگر این کار را می‌کردند، ایشان نمی‌توانست در کشتی سوم حاضر شود. برای همین این بخش را حذف کردیم. البته سناریو را قبل از کار هم برای من فرستاده بودند و من اشکالات آن را گرفته بودم.

بیشتر بخش‌های فنی را من به آقای تنابنده می‌گفتم. ایشان هم واقعا هم در کشتی و هم در بازیگری بااستعداد است.

در مجموع هم ترکیب کار به صورتی شده بود که بیننده واقعا پای کار نیم‌خیز می‌شد.
البته گزارش این کار از کشتی‌های واقعی سخت‌تر بود، چون تا من حس می‌گرفتم کات می‌دادند و 10 ثانیه، 10 ثانیه کار را گزارش می‌کردم. یک بار هم در اهدای جوایز قوانین را رعایت نمی‌کردند که خودم پریدم جلو و کات دادم!

خاطره قرعه‌کشی که آقای تنابنده برداشت، شبیه همان خاطره امیر توکلی است که بیان کردید. این هم کار شما بود؟

من به آقای تنابنده گفتم: از آنجا که شما اسم امام رضا‌(ع) را مرتب می‌آورید، قشنگ است که این قرعه هشت بیاید که ایشان هم قبول کردند. (مسعود نبی دوست/ شهرآرا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها