شناسایی دریافت کنندگان یارانه نقدی از دوشنبه آغاز می​شود

فردا، پایان ثبت‌نام یارانه آغاز بررسی‌ها

با اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام جاماندگان از ثبت‌نام و انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی، بررسی افرادی که استحقاق دریافت یارانه نقدی را دارند، آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۳۸۶
فردا، پایان ثبت‌نام یارانه آغاز بررسی‌ها

به گزارش خبرنگار ما، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روزهای سی‌ام و سی و یکم فروردین(امروز وفردا) برای ثبت‌نام یارانه‌ای جامانده‌ها و انصراف داوطلبان منصرف از دریافت یارانه در نظر گرفته شده است.

این سازمان در اطلاعیه خود افزود: به این وسیله به اطلاع تمامی هموطنانی که در روزهای بیستم تا بیست و نهم ماه جاری نسبت به ثبت‌نام دریافت یارانه نقدی اقدام کرده‌اند، می‌رساند، در جهت کمک به ارتقای نظام سلامت و محیط‌زیست، کمک به تولید، بهبود فضای کسب و کار و گسترش حمل و نقل عمومی، که تمایل به انصراف دارند، می‌توانند از ساعت 2 بامداد شنبه سی‌‌‌ام فروردین 93 با مراجعه به سامانه رفاهی (www.refahi.ir) اقدام کنند.

این اطلاعیه تصریح کرد: در ضمن سرپرستان متقاضی نیازمند که تاکنون ثبت‌نام ننموده‌اند، نیز می‌توانند در صورت تمایل از ساعـت 2 بامداد روز سی‌ام فروردین تا پایان ساعت 24 روز سی‌ام ماه جاری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

صدور این اطلاعیه به آن معنی است که از بامداد دوشنبه هفته جاری ـ یکم اردیبهشت ـ سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار بررسی اطلاعات وارده از سوی متقاضیان دریافت یارانه نقدی را آغاز خواهد کرد.

هر چند هنوز دولت به روشنی ملاک‌های موردنظر خود برای شناسایی واجدان شرایط دریافت یارانه نقدی را اعلام نکرده، اما از اظهارات پراکنده مقامات ارشد دولتی در ده روز اخیر چنین برمی‌آید که این شناسایی دو مرحله دارد؛ در مرحله اول، اطلاعات وارده از سوی متقاضیان با استفاده از 43 بانک اطلاعاتی که در اختیار دولت است، مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد و اگر اطلاعات وارده با واقعیت مطابقت نداشت، فرد متقاضی از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شود. اما مرحله دوم زمانی است که اطلاعات وارده فرد مورد تائید قرار گرفته است.

در این صورت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفتن شخص در یکی از گروه‌های درآمدی را بررسی می‌کند و به احتمال زیاد برخی اشخاصی که در گروه‌های بالای درآمدی دو تا 2.5 میلیون تومان درآمد ماهانه و بالای 2.5 میلیون تومان قرار دارند، با در نظر گرفتن برخی ملاحظات، حذف می‌شوند.

به عنوان مثال ممکن است شخصی ماهانه دو میلیون تومان درآمد داشته باشد، اما چون فاقد مسکن است و درضمن در تهران زندگی کرده و هزینه زندگی در این شهر بسیار بالاتر از دیگر شهرهاست، وی مستحق دریافت یارانه نقدی تشخیص داده شود.

به گفته مقامات دولتی، چنین ظرایفی درباره افراد به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا هیچ شخصی از قلم نیفتد و حقش ضایع نشود. دولت قول داده است در اردیبهشت مهلتی را برای اعتراض افراد به نتیجه بررسی‌ها معین کند تا به شکایات موجود در این باره رسیدگی شود، بنابراین مقامات دست‌اندرکار به مردم وعده داده‌اند که در بررسی‌ها کمال دقت و نکته‌بینی را به کار خواهند برد.

با این حال دولت باز هم از شهروندان درخواست کرده به طور داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند. یعنی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند نیز ظرف امروز و فردا فرصت انصراف از دریاف یارانه را دارند.

دولت تذکر داده است که ثبت اطلاعات غلط و دریافت یارانه از این جهت می‌تواند با مجازاتی معادل دریافت سه برابر یارانه دریافتی مواجه شود.

در همین حال احتمال دارد سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا دو روز آینده درباره ملاک‌های شناسایی افراد واجد شرایط برای دریافت یارانه نقدی و دیگر جزئیات موضوع اطلاع‌رسانی کاملی را انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
۰
۰
سلام
لطفا فوری راهنمائی كنید
چند روز قبل تغریبا میشود گفت آخرین ساعات ثبت نام كردیم اما بخاطر سرعت كم سایت و اینترنت زمانی كه خواستیم ثبت نام كنیم 5 دقیقه مانده بود به ساعت 12 شب اما زمانی كه ثبت نام كامل شد ساعت 12:15 دقیق بود یعنی 15 دقیقه گذشته بود از ساعت 12 و تائید شد و پیامك هم آمد و كد را داد
حالا سوالم این است ممكنه بعدا بگن كه شما ثبت نام نكردید و یا مشكل داشته و از ساعت 12 شب گذشته بوده
میشود سوال كند و هر چه زود تر بهم بگید
ممنون
خداحافظ
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
۰
۰
والله بالله این مبلغ یارانه هیچ مشكلی ازماحل نمیكند این روحیه بلا نسبت ملت بزرگ ایران گدائی رابایدكنارگذاشت دندان طمع راكند
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
۰
۰
سلام پدرم یادش رفته كه یه پسر دیگه هم داره و اسم من رو وارد نكرده من چطوری میتونم اسم بنویسم چرا فرصتی برای ویرایش اطلاعات نگذاشتن؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها