مردی که قصد داشت 11 قلم اشیای عتیقه و زیرخاکی را در شهرستان قدس در غرب استان تهران بفروشد، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۶۳۱۰۷
ناکامی قاچاقچی پیش از فروش زیرخاکی

به گزارش جام‌جم، فرمانده انتظامی شهرستان قدس (قلعه حسن‌خان) در این باره گفت: چند روز پیش ماموران اداره پلیس امنیت عمومی این شهر درپی تماس مردمی اطلاع یافتند، مردی در زمینه نگهداری و خرید و فروش اشیای عتیقه و زیرخاکی فعالیت می‌کند و قصد فروش این اشیا را دارد.

سرهنگ حجت‌الله کرمی‌زند افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که ماموران اطلاع یافتند فرد مورد نظر، به خانه‌ای در یکی از محله‌های شهر در رفت و آمد است که به خانه فساد معروف است و دختران و پسران فراری به آنجا می‌آیند.

وی یادآور شد: ماموران انتظامی با زیر نظر گرفتن خانه، نیمه‌های شب مشاهده کردند متهم تحت تعقیب قصد ورود به این خانه را دارد که دستگیر و به مرکز پلیس منتقل شد.

در بازرسی از این خانه یک کارتن حاوی 11 قلم اشیای عتیقه و زیر خاکی که درآن جاسازی شده بود کشف و برای بررسی قدمت آن تحویل کارشناسان اداره میراث فرهنگی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس گفت: در تحقیقات از متهم او اعتراف کرد که این اقلام را با حفاری‌های غیرمجاز به دست آورده اما پیش از فروش آن دستگیر شده است.

با صدور قرار قانونی برای متهم، با احتمال این که وی همدستانی نیز دارد، پلیس جستجو برای شناسایی و دستگیری آنها را آغاز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پوریا
-
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
سلام
باید خرید فروش ازاد باشه وقیمت گذاری توسط كارشناسان میراث فرهنگی باشه.. تا اشیا عتیقه از كشورخارج نشه وتمدن چندین ساله حفظ بشه ....

نیازمندی ها