خواندن این گزارش را از دست ندهید

آنچه باید درباره ثبت نام یارانه بدانیم

مدیرعامل شرکت پست خبر داد

ثبت نام یارانه در 30 هزار واحد پستی

مدیرعامل شرکت پست از تدارک 30 هزار واحد پستی ثابت و سیار شهر و روستا برای ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد.
کد خبر: ۶۶۱۰۶۷
ثبت نام یارانه در 30 هزار واحد پستی

حسین مهری امروز در نشست خبری با بیان اینکه ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها از نخستین ساعات امروز 20 فروردین آغاز شده است، گفت: از اسفندماه سال گذشته با توجه به هماهنگی با ستاد هدفمندی یارانه ها، شرکت پست وظیفه ثبت نام یارانه ها در شهرها و روستاها را عهده دار شده است.

وی با بیان اینکه 30 هزار واحد پستی ثابت و سیار برای ثبت نام تدارک دیده شده است، افزود: از این تعداد حدود 10 هزار و 500 تیم سیار، دو هزار و 200 تیم ذخیره و هفت هزار و 800 تیم پستی به صورت ثابت و قطعی از متقاضیان ثبت نام به عمل می آورند.

مهری با تاکید براینکه دفاتر پستی در شهر و روستا امکان ثبت نام از متقاضیان را فراهم کرده است، گفت: پست متولی ثبت نام روستاها شده و در تمامی 61 هزار روستای کشور با هماهنگی فرمانداری ها، بخشداری ها و شورای اسلامی روستا امور مربوط به این طرح ملی را عهده دار است.

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها در 10 هزار روستای دارای اینترنت به صورت آنلاین صورت می گیرد، افزود: در مابقی روستاها این خدمت به صورت دستی و با توزیع فرم خوداظهاری انجام می شود.

وی افزود: پست متولی ثبت نام از 22 میلیون نفر روستایی در طرح هدفمندی یارانه ها است و افراد و سازمانهای دیگری حق انجام این امور را در روستاها ندارند.

مهری در مورد ثبت نام عشایر متقاضی دریافت یارانه نیز گفت: این متقاضیان برای ثبت نام و تکمیل فرم باید به تعاونی عضو عشایران مراجعه کنند.

عضو ستاد هدفمندی یارانه ها در وزارت ارتباطات از آماده باش هزار و 453 دفتر پستی و 8240 دفتر پیشخوان دولت در شهرها برای ثبت نام هدفمندی خبر داد و افزود: این اقدام در شهرها به صورت آنلاین و آفلاین در این دفاتر انجام می شود و در صورت تراکم جمعیت امکان ارائه فرم فیزیکی به مراجعه کنندگان نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه در صورت ارائه فرم فیزیکی به مراجعه کنندگان، پرسنل دفاتر پستی ثبت نام متقاضیان را انجام می دهند و برای تایید پیامک شناسه به سرپرستان خانوار ارسال می شود، گفت: این امر موجب می شود حتی در صورت بروز مشکل فنی در سایت، شرکت پست اطلاعات خانوار را در هر ساعتی از شبانه روز دریافت و به ستاد هدفمندی ارسال می کند.

وی از فعالیت گروههای پستی در سه شیفت شبانه روز خبر داد و گفت: اکیپ سیار نیز در دفاتر پستی فعال و آماده باش هستند. در همین حال تمامی واحدهای پستی موظف به همکاری در زمینه اجرای این طرح ملی خواهند بود.

مهری ثبت نام برای هدفمندی یارانه ها در دفاتر پستی را براساس اعلام ستاد هدفمندی 3500 تومان عنوان کرد و گفت: دفاتر پستی حق دریافت هیچگونه مبلغی بیش از این میزان را ندارند و ارائه کدپستی و فرم ها برای مراجعه کنندگان رایگان است.

مدیرعامل شرکت پست از آماده باش 30 هزار نفر پرسنل برای اجرای این طرح در دفاتر پستی سراسر کشور خبر داد و افزود: اکیپ های سیار بازرسی برای دریافت هرگونه شکایات و رفع مشکل مراجعه کنندگان در دفاتر پستی مستقر هستند؛ در همین حال سایت شرکت پست نیز آماده دریافت شکایات مردمی است.

وی با اعلام هشدار در مورد سوء استفاده احتمالی برخی افراد برای دریافت اطلاعات خانوار و کد ملی و شماره بانکی افراد، به روستائیان، عشایر و شهرنشینان و افرادی که دارای سواد کافی نیستند توصیه کرد که به افراد ناشناس برای انجام امور ثبت نام اعتماد نکنند و برای ثبت نام و پرکردن فرم های خود اظهاری از پرسنل پست که دارای معرفی نامه رسمی برای این موضوع هستند، کمک بگیرند.

به گفته مهری، دریافت و اطلاع از کدپستی افراد رایگان است و مردم می توانند با مراجعه به دفاتر پستی، سایت شرکت پست و نیز قبوض تلفن خود از شماره کد پستی خود مطلع شوند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
حاجعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
۰
۰
سلام چگونه بفهمیم كه شناسه ما در سایت رفاحی ثبت شده برای یارانه ها
امیر علیپور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
با سلام
من ثبت نام كردم و شماره همراهم ایرانسل بود ولی متاسفانه كد شناسایی ارسال نشده علتش بگید ممنون میشم
كرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
۰
۰
با سلام
پس ما نگران نباشیم از اینكه پیامكی بهمون ارسال نشده چون همه اطرافیانمون دریافت كردن. ممنون میشم اگه پاسخ بدین.
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
۰
۰
سلام
اولا : حتما باید فرمی كه پر كردیم پرینت بگیریم؟
دوما : اگه شماره حسابمو اشتباه داده باشم باید چیكار كنم؟
ممنون
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
۰
۰
سلام پس از ثبت نام یارانه برای من كد ارسال نشد متاسفانه در مورخه 30 و 31 دسترسی به اینترنیت نداشتم آیا راهی برای اینكه مطمئن بشم كه ثبت شده هست؟

نیازمندی ها