یافته های یک پژوهش جدید نشان می دهد که مردم می توانند «کلسترول بد» خود را با خوردن روزانه یک وعده حبوبات، تا میزان پنج درصد کاهش دهند.
کد خبر: ۶۶۱۰۶۵
سلامت قلب و عروق با مصرف حبوبات

یافته های یک پژوهش جدید که نتایج آن در ژورنال انجمن پزشکی کانادا به چاپ رسیده است، نشان می دهد که با خوردن روزانه یک وعده از حبوبات، مردم می توانند «LDL» خود را که به «کلسترول بد» معروف است تا میزان پنج درصد کاهش دهند.

این خود به معنای کاهش پنج تا شش درصدی در میزان خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است که سالانه افراد زیادی در جهان را به کام مرگ می کشاند.

حبوبات شامل انواع لوبیا، نخود، نخود فرنگی و عدس، «شاخص گلایسمیک» پایینی دارند. یعنی غذاهایی هستند که به آرامی تجزیه شده و می توانند به خوبی در وعده های غذایی مختلف، جایگزین پروتئین حیوانی و چربی های مضر شوند.

در این پروژه پژوهشی، دانشمندان نتایج 26 آزمایش مختلف را که بر روی 1037 نفر انجام شده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج نشان داد مردان در مقایسه با زنان، کاهش بیشتری را در «LDL» خود نشان داده اند که احتمالا به این دلیل است که مردان معمولاً از رژیم های غذایی ضعیف تری استفاده کرده و میزان کلی کلسترول دریافتی آنها بالاتر است، از این رو وقتی تحت رژیم غذایی سرشار از حبوبات قرار می گیرند بهره بیشتری از آن می برند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها