حجت الاسلام رییسی مطرح کرد:

فاطمه (س) فلسفه خلقت آدم

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه تسبیحات حضرت زهرا هدیه پیامبر اکرم (ص) است، گفت: همه عالم بر تسبیحات حضرت زهرا (س) استوار است.
کد خبر: ۶۵۸۸۹۶
فاطمه (س) فلسفه خلقت آدم

حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی صبح پنچشنبه در مراسم ذکر فضائل، مناقب و مصائب حضرت فاطمه(س) در مدرسه عالی نواب مشهد، اظهار کرد: تمامی عالم بر تسبیحات حضرت زهرا (س) استوار و پابرجاست است و در واقع پایه اساسی دین نیز ذکر لااله‌الله‌‌الااله، الحمدلله، سبحان‌الله و الله‌اکبر است.

وی با بیان اینکه فلسفه خلقت عالم و آدم فاطمه (س) است، افزود: پیامبر اکرم (ص) به حضرت فاطمه (س) دو هدیه دادند که یکی همان فدک است و دیگری تسبیحات حضرت زهرا (س) است و اگر انسان با تکیه بر این اذکار توکلش به خدا باشد هیچ ترسی از بیگانگان در خود راه نخواهد داد و از سویی جامعه او را به انسان ذاکری می شناسد.

معاون اول قوه قضاییه با اعلام اینکه مطابق روایات، حقیقت لیلة‌القدر وجود بی‌بی دو عالم است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا (س) این است که ولادتش از ابتدای وحی و تاریخ شهادتش زمان پایان یافتن نزول وحی بوده است.

حجت الاسلام رییسی افزود: روایت پیامبر که فرمودند، «فاطمه پاره تن من است» تنها برای دو ائمه ما نازل شده، یکی وجود مقدس امام هشتم با توجه به مصائبی که در زمان ایشان بوده و فرصت نشر اسلام به صورت کامل نبود و دیگری صدیقه طاهره که روایاتی که در این رابطه برای فاطمه زهرا (س) گفته شده، بسیار زیاد است.

به گفته وی، بی تردید از فضائل حضرت زهرا (س) به غیر از خداوند عزوجل نمی‌تواند کسی سخن بگوید.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها