آبشار بیشه به عنوان یکی از زیباترین و گردشگر پذیرترین آبشارهای لرستان و ایران طی ایام تعطیلات نوروزی بیش از پیش پذیرای طبیعت گردان از جای جای کشورمان است.
کد خبر: ۶۵۸۱۸۶
«بیشه» صحنه جادوگری طبیعت

آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای استان لرستان و ایران است. این آبشار در دل کوه‌های زاگرس در شهرستان دورود قرار گرفته است و فاصله آن تا این شهرستان، ۳۵ کیلومتر است.

این آبشار در کنار راه آهن تهران - خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرار گرفته و از این رو هر ساله پذیرای در ایام مختلف بهار و تابستان پذیرای مسافران زیادی از جای جای کشورمان است.

آبشار بیشه با چشم اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است. ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار می‌باشد و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است.

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می جوشند و زمزمه کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می دهند.

هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوههای بلند و دلنشین بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

از شهرستان دورود به طرف آبشار مناطق دیدنی در کنار رودخانه سزار وجود دارد که می توان به آبشارهای فصلی و دائمی، آبشارهای یخی در زمستان و درختان متنوع اشاره کرد. فاصله این آبشار دیدنی تا خرم آباد نیز از طریق جاده 64 کیلومتر است.

طی سالهای اخیر ضمن ایجاد زیرساخت های لازم در محل این آبشار زیبا بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در این منطقه فراهم شده است.

از ابتدای تعطیلات نوروزی آبشار بیشه با ترافیک گردشگران و طبیعت گردان از جای جای کشورمان مواجه شده به طوریکه بعد از قلعه فلک الافلاک یکی از جاذبه هایی که در این مدت از بیشترین تعداد بازدید کننده برخوردار بوده این آبشار دیدنی بوده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها