عادل فردوسی پور یکی از مهمانان ویژه برنامه سال تحویل رامبد جوان بود و در گفتگویی مفصل درباره درباره زندگی شخصی و حرفه ای اش با بینندگان شبکه تهران صحبت کرد.
کد خبر: ۶۵۷۹۸۸
عادل فردوسی پور: دوست ندارم دو تیم آبی و قرمز قهرمان شوند

به گزارش جام جم سیما، رامبد که از جمله هنرمندان شاد و بانشاط تلویزیون است در برنامه «گوشه دل تهرون» عادل را به ورزشگاه آزادی برد و وسط زمین چمن با او به گفتگو نشست.

آنچه می خوانید متن این مصاحبه است که در فضایی پر از خنده و شوخی صورت گرفته است.

*برنامه جدید «نود: را از چه زمانی شروع می کنی؟

نود در سال جدید چهاردهم فروردین پخش می شود.

*اگر مریض بشوی نود چه می شود؟

دو سه بار من مریض شده ام و دیگران اجرا کرده اند.

*می فهمم اجرا شده؛ یک نفر برنامه را زنده نگه داشته. ولی واقعا اجرا که نشده است. راستی توچه کار کردی که نود این قدر محبوب شده است؟

من سعی کردم خودم باشم. اتفاقات را بدون ترس از نام و مقام کسی بگویم. خود فوتبال خیلی جذاب است. شاید اگر کس دیگری بود هم برنامه جذاب می شد و نود چنین موقعیتی پیدا می کرد. رامبد! تو هم بیا یک بازی را ببین. بنشین پای تلویزیون و یک بازی را ببین. خیلی جذاب است.

*خیلی راجع به من بد فکر می کنی. من فوتبال نگاه می کنم.

شوتی که الان زدی خوب بود. معلوم است قبلا پایت به توپ خورده است.

*بله. همین دو دقیقه پیش بود. ... من و عادل ما با هم هم محله ای و هم مدرسه ای بودیم. ولی هیچ وقت با هم رابطه نداشتیم. یعنی اصلا همدیگر را نمی شناختیم.

عادل! بدقلق ترین مهمانت چه کسی بوده؟

اسم نیاورم بهتر است. زیاد داشتیم. وقت اجرا با خودم گفته ام برنامه تمام بشود زود خلاص بشوم.

*همیشه این قدر خوش خنده ای؟ همیشه این طوری رها می خندی؟

آره، تقریبا. الان باید خودم را کنترل کنم؟

*خیلی ها فکر می کنند بلند خندیدن کار جلفی است. موقع خندیدن جلوی دهانشان را می گیرند. به نظر من بلند خندیدن بهترین کار دنیاست.

*ما برنامه دیگری هم داریم که 15 سال بهترین برنامه تلویزیون باشد؟

اولا که این لطف شماست. به نظرم نگه داشتن این شرایط سخت است. مثل نگه داشتن قهرمانی که سخت است. خیلی از رقبای ما از پول و رانت های مختلف استفاده می کنند. من واقعا وقت گذاشته ام. من تمام اتفاقات فوتبال را شدیدا دنبال می کنم. همه جوانی و زندگی ام را پای نود گذاشتم. پنجشنبه و جمعه همه بازی ها را می بینم. مهندسی زمان خیلی مهم است.

تیمی داری که اخبار را برایت جدا کند؟

نه، همه اش را خودم دنبال می کنم. من همه تصاویر ضبط شده را فریم به فریم می بینم.

اگر 8 تا بازی در هفته باشد 16 تا دوربین نود اتفاقات را پوشش می دهند. بعضی از دوربین ها هم حاشیه ها را ضبط می کنند. من خودم همه فیلم ها را می بینم. 25 تا آفیش داریم که دوربین ها می روند و من همه را می بینم. یک جورهایی سعی می کنم این ها را مونتاژ کنم. بچه ها خیلی کمکم می کنند.

*پس تصمیم گیری های مدیریتی با خودت است. باید خیلی مراقبت باشیم. (می خندد)

اگر اتفاقی برای من بیافتد خیلی ها راحت می شوند. خیلی از مدیران از دست من شاکی هستند. بعضی ها دوست داشتند سر به تن من نباشد، تلاش کردند من زمین بخورم. من را تهدید کرده اند و به من انگ زده اند. بعد از یک سال این ها در موضع حق قرار گرفته اند و من از آنها دفاع کرده ام. آن وقت من فرشته نجات و قهرمانشان شده ام. این اتفاق خیلی برای من رخ داده است.

*تو سوالی نداری از من بپرسی؟

تو همیشه این قدر شادی؟

نه.

من هیچ وقت مصاحبه نمی کنم. ولی تو را خیلی دوست دارم. نمی دانم چرا.

اتفاقا این قدر دلیل داری (می خندد)... تو خیلی خیلی زیاد آدم موفقی هستی و کارت را بلدی و برای کارت چارچوبی قائل شده ای. هر آدم موفقی باید این را در ذهنش داشته باشد. از صمیم قلب به تو تبریک می گویم. مردم تو را خیلی دوست دارند.

من الان کلی حال کردم. همین کارها را می کنی که آدم خود شیفته می شود.

*تو خودشیفته هستی؟

کسی که در رسانه کار کند خودشیفته می شود. کسی که در دانشگاه شریف درس بخواند قطعا خودشیفته است. من همه معیارهای خودشیفتگی را دارم. ولی سعی می کنم نباشم.

*زمان جام جهانی به برزیل می روی؟

خبر ندارم. هنوز به من چیزی نگفته اند. اگر من را بفرستند می روم. هر کسی دوست دارد برود.

من را از اتحادیه فوتبال دعوت کرده اند. فکر کن من بروم و تو نروی. خیلی جکه. عادل تهران باشد و من آنجا در برزیل (می خندد)

*اهل ورزش های دیگر هم هستی؟

یک زمانی ورزش های راکتی را خیلی دوست داشتم. مثل تنیس و اسکواش. بیا با هم اسکواش بازی کنیم من به تو 10 تا آوانس می دهم. بازی هم 15 تایی باشد.

*طرفدار یک تیم ایرانی مثل استقلال یا پرسپولیس هستی؟

نه، به خدا، من از جفت تیم های قرمز و آبی خوشم نمی آید. البته باید بگویم خوشم می آید. (می خندد) دوست ندارم این ها قهرمان بشوند. بس شان است. یک تیم دیگر بیاید قهرمان شود. این همه رانت در اختیارشان است، این همه پول دارند. این رانت اذیتم می کند. حالا درست است پول بازیکنان را نمی دهند. نمی دانم. می گویند مشکل داریم.

*تا حالا شده چیزی بگویی که اشتباه باشد؟

قطعا در این سال ها خطا داشته ام. تلاشم را می کنم چیزی که می گویم درست باشد. سعی می کنم حکم ندهم و نظر شخصی ام نباشم. من اصلا ترسی از معذرت خواهی ندارم. خیلی بد است آدم چیزی بگوید که غلط باشد. میلیون ها نفر می شنوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها