مدیرعامل انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد گفت: برای سومین سال پیاپی آئین ساعت زمین با حضور عضوهای انجمن های مردم نهاد در مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۷۶۵۴
برگزاری آیین ساعت زمین در شهر زیرزمینی نوش آباد

سید جعفر فاطمی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: طرح ساعت زمین از سال ۲۰۰۷ میلادی در استرالیا توسط صندوق جهانی حیات وحش اجرا شد، و از سال 1391 نیز در نوش آباد با هدف فرهنگ سازی عمومی و افزایش آگاهی مردم در خصوص هشدار نسبت به افزایش گرمایش زمین انجام می شود.

به گفته وی، در این طرح جهانی، چراغ نقاط شاخص شهری، ساختمان های اداری شهر خاموش می شود و مردم نیز چراغ خانه های خود را به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی خاموش می‌کنند.

وی اظهار داشت: مراسم ساعت زمین در شهر تاریخی نوش آباد، روز نهم فروردین همزمان با سراسر دنیا با خاموش کردن چراغ های شهر زیر زمینی نوش آباد راس ساعت ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد.

مدیرعامل انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد گفت: سال قبل در مراسم ساعت زمین بیش ازشش هزار و۹۵۰ شهر بزرگ و کوچک از ۱۵۲ کشور چراغ های خود را به مدت یک ساعت خاموش کردند.

فاطمی افزود: جلب مشارکت های مردمی برای حفظ محیط زیست و طبیعت جهانی، همکاری و همراهی همگانی را لازم دارد که اجرای برنامه ساعت زمین در مکانهای تاریخی می تواند برای آگاهی بخشی همه شهروندان اثربخش باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها