سازمان تعاون روستایی عرضه می کند

میوه شب عید ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزانتر از بازار

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با انتقال وسیع مرکبات و سیب کشت‌وصنعت‌های تابعه به سردخانه‌های کشور،در تدارک تامین نیاز مردم در تعطیلات عید است،‌مسئولان این سازمان می‌گویند میوه را 30 تا 40 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهند کرد.
کد خبر: ۶۵۶۳۶۷
میوه شب عید ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزانتر از بازار

با تصویب قانون انتزاع (تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد) که تنظیم و توزیع محصولات کشاورزی را به عهده وزارت جهاد کشاورزی گذارده است،مسئولان این وزارتخانه نیز در تکاپو برای تامین و تنظیم قیمت انواع میوه در سال جدید هستند.

سازمان مرکزی تعاون روستایی با دارا بودن 300 اتحادیه و 4000 شرکت تعاونی ظرفیت فراوانی برای تامین و توزیع میوه دارد. این سازمان محصول مرکبات و سیب دو کشت صنعت جیرفت و دزفول را به سردخانه 60000 تنی در کرج منتقل کرده است تا جوابگوی نیاز مردم در تعطیلات عید امسال شود.

به گفته مسئول این سردخانه 4000 تن مرکبات جنوب، 2000 تن پرتقال تامسون شمال و 2100 تن سیب مرغوب در این سردخانه در دمای مناسب ذخیره شده‌ است.

داود منتظر ظهور افزود: امکان نگهداری این نوع پرتقال زیاد است و تا یک ماه بعد از تعطیلات با کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

عباس بنازاده مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور در بازدید از این سردخانه گفت: کشت و صنعت‌های جیرفت و دزفول که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی مدیریت می‌شوند محصولشان به این محل منتقل شده و برای تامین نیاز مردم سورت(درجه بندی) و در دمای مناسب ذخیره می‌شود.

وی درباره قیمتی که این محصولات عرضه خواهد شد می‌گوید: عرضه 30 درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.

بنازاده می گوید تولید امسال پرتقال در منطقه جنوب 20 تا 25 درصد افزایش داشته و مشکلی از نظر تامین مردم نیست و ذخیره‌سازی نیز توسط وزارت صنعت به نحو مناسبی انجام شده است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور پرتقال جنوب از نوع والنسیا و مدت ماندگاری آن بیش از یک ماه است که نیاز مردم را تامین خواهد کرد.

همچنین حسین صفایی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران می‌گوید برنامه تنظیم میوه شب عید به عهده وزارت صنعت است و البته وزارت جهاد هم کمک می‌کند، اما از اول فروردین تمام برنامه‌های تامین، توزیع و تنظیم بازار توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال فارس که قیمت میوه ذخیره شده برای عرضه در بازار چقدر خواهد بود، گفت: 30 تا 40 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

صفایی در پاسخ به اینکه آیا این قیمت نسبت به قیمت امروز پرتقال 1750 تومان و سیب 3000 تومان که توسط وزارت صنعت اعلام شده است بالاتر نیست گفت: دولت برای تنظیم میوه شب عید یارانه تزریق می‌کند اما این یارانه بعد از عید ادامه پیدا نمی‌کند. از سوی دیگر محصولات ذخیره شده در این سردخانه توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و آنها با عرضه بیشتر قیمت بازار را تنظیم می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران همچنین گفت: این سازمان با 3000 غرفه در 320 شهر کشور عرضه مستقیم محصولات را برای تنظیم قیمت میوه اجرا می‌کند.

اگرچه اجرای قانون انتزاع (تمرکز وظایف کشاورزی) در وزارت جهاد آغاز شده است اما تنظیم بازار میوه از اول سال 93 توسط وزارت کشاورزی عملی می‌شود.

معاون امور برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است از آنجایی که برنامه ذخیره‌سازی میوه پیش از این در وزارت صنعت انجام شده است،تنظیم بازار شب عید نیز با این وزارتخانه است اما از اول سال 93 تمام این سیاست‌ها توسط وزارت جهاد انجام می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها