سخنگوی وزارت امور خارجه از اظهارات سخیف و غیرمنطقی نخست وزیر انگلیس در خصوص کشورمان ابراز تاسف شدید کرد و آن را مخل تلاش های جاری برای بهبود مناسبات دو کشور دانست.
کد خبر: ۶۵۵۳۷۴
اظهارات نخست‌وزیر انگلیس سخیف و غیرمنطقی است

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ، خانم افخم گفت : این اولین بار نیست که دولت انگلیس در حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی دست به اظهارات فرافکنانه در جهت ایجاد خدشه به رویکرد منطقی، انسانی و منطبق بر اصول روابط بین الملل جمهوری اسلامی ایران می زند.

وی اضافه کرد : اظهارات و رویکرد های متضاد و دوگانه دولتمردان لندن در قبال جمهوری اسلامی ایران قطعا با ابراز تمایل آنها برای بهبود مناسبات فیمابین مغایر است.

سخنگوی وزرات امور خارجه کشورمان با اظهار تاسف از عدم واکنش نخست وزیر انگلیس به سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی و عدم الحاق این رژیم به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای که امنیت منطقه و جهان را مورد تهدید قرار داده است، آن را نمونه دیگری از رویکرد دوگانه این کشور در قبال مسائل خاورمیانه دانست و تاکید کرد: این امر قطعا از چشم ملل مسلمان منطقه پنهان نخواهد ماند، هر چند همانطور که نخست وزیر اشاره کرده از زمان اعلامیه بالفور این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی همواره نقش حیاتی و مهمی ایفاء کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها